• KatrinBerg

Pulverdiet - Pepp!! :-)

Hej!
    Vill se om där finns någon annan som tänkt påbörja en kur på pulver, typ naturdiet eller nutrilett? Häng då på här så kan vi följas åt och peppa varandra! Det blir oftast lite lättare och dessutom mycket roligare

• Svar på tråden Pulverdiet - Pepp!! :-)
  • Maaalin86

Hej!

Jag började med Nutrilett (dock ej bara det) i onsdags, och är alltså inne på dag 3. Tänkte hålla på i 3-4 veckor.

Är 172 cm och väger 70 kg, vill gärna komma ner på 61-62 :)

Äter som sagt inte renodlat Nutrilett, men hoppas på ganska snabba resultat ändå :)

• KatrinBerg

Hej!

Det ska inte vara nga problem, det kommer gå greit Har du gått ner på det här viset förr? Tränar du också?

Jag gjorde precis som du för nga år sedan, när jag behövde gå ner i vikt efter min första graviditet. Jag valde då att äta en rejäl (men nyttig) måltid varje dag, resten ersattes med nutrilett. Det gick jättebra och jag gick ner 7 kg på mindre än 3 veckor. Efter det åt jag efter sunt förnuft och rörde mer på mig och jag fortsatte att gå ner tills jag fick sätta stopp. Sammanlagt blev det 23 kg!

Nu var det dags igen, och denna gång vill jag gå ner iaf 15 kg. Jag började med naturdiet för en vecka sedan, men har inte bytt ut alla måltider. Jag har gått ner två kg, men märker att min kropp inte alls har lika lätt för att gå ner i vikt nu som för nga år sedan! Antar att åldern sätter sina spår, haha..Ja, så nu tänkte jag iallafall lägga i en högre växel och vill byta ut samtliga måltider nga dagar och se vad det ger. Tillägger att jag är 164 och idag väger 78kg..så..lite mer att jobba på hos mig, haha

Jag hoppas du vill dela med dig av dina dagar, både dem bra och dem mindre bra Du kanske har en dunderkaraktär, till skillnad från mig, men det kan vara kul att följas åt ändå Jag däremot, behöver sånt här för att hålla kvar motivationen också :-P

Ett fortsatt lycka till, önskar jag dig!

• LillaFrun78

Hej,jag behöver lite pepp Började igår och kör nutrilett  allevo och lite naturdiet.Än så länge har det går bra,0,8 kg ner sen igår.Går mycket för att skynda på viktnedgången lite annars tränar jag inget just nu.Den svåra utmaningen är just helgerna, när barnen köper godis.Men ikväll tänkte jag köpa lite räkor som gott till tv:n

• Maaalin86

Hej!

Jag har aldrig gjort nåt sånt här förr ;) även om jag känt att jag både behövt o velat.. Har som sagt noll karaktär o ger upp alldeles för lätt :( tränar inget nu o har egentligen aldrig gjort det heller (haha, hur låter jag va!) men jag har alltid tyckt om att promenixa :) o det brukar bli mycket sånt när vädret tillåter.

Oj vad du är duktig! 23 kg o klara av o fortsätta kämpa även så lång tid efter nutriletten - heja dig vad imponerande!

Har snart gjort min 5:e dag, o idag har det varit tungt :( bara velat äta aaaallt... Stekte pannkakor åt sonen i em o gu vad jobbigt det var, haha! Bara o kämpa på..

Hur ser dina dagar ut matmässigt annars?

Jag börjar redan tröttna på kokt ägg o avocado på knäckebröd som kvällsmål... Får nog variera med.. Keso, kanske?

Stort lycka till till dig med! :) ska bli kul o följa o peppa varann! Hoppas du haft en fin helg!

• Maaalin86

Lillafrun: heja heja!! :) 0,8 kg på en dag, det var inte dåligt!

Ja det där godiset är ett rent h-vete att inte få peta i... Men räkor är ju supergott! Smart drag där :) stort lycka till till dig också :)

• KatrinBerg

Hej på er! 
    Min helg har varit fin-fin, hur har ni haft det?

Blev så glad igår kväll när jag gick in här och såg era inlägg! Jag var så galet sugen på nåt gott och var faktiskt på väg till köket för en kvällsmacka, men .. Så nu har ni redan räddat mig en gång, haha Sen satt jag och skrev ett lååångt inlägg från min mobil och precis innan jag skulle posta så dog den givetvis..då gick jag och la mig istället

Jag kan ju meddela att här har inget nytt hänt, och det får jag skylla mig själv för. Jag hade planerat in att gotta mig tillsammans med barnen i lördags, vilket jag också gjorde, men då fick jag givetvis också börja om från början. Inte så mkt med vikten, som tur väl var, men med suget då. Så japp, tillbaka på ruta ett! :-P

Så hur går det för er? Ni är ju jätteduktiga!! Stå emot pannkakor och att köpa räkor ist för godis..det är starkt jobbat! Stundvis är jag supertaggad, specielt på förmiddagarna när jag har som mest energi. Sen kommer min trötthet i vanlig ordning och då släpper oftast också min motivation. Borde ta tag i träning eller åtminstone lite motion i form av promenader, men jag är så förbannat trött nu för tiden! *suck* Det är ju bara att köra egentligen, inte tänka. Fast just nu är jag för trött för att tänka t.o.m, haha. Kanske ska börja med att sova ordentligt på nätterna först o främst?

Ja, att variera maten är nog smart. Det låter görgott med avokado och ägg, men som sagt, man tröttnar ju fort, vad det än är om man äter det jämt. Ägg är ju grymt annars, kan man variera massor! Själv älskar jag omeletter i alla dess slag Müsli kanske? Med nötter? Gröt? En go macka ibland? Kesella och bär? Jag har ju lyckats gå ner tre kilo, trots att jag ätit en del, och då har det definitivt inte varit enbart nyttigt. Jag har tagit av det som funnits hemma liksom. Rostbröd och familjelimpa, knappast supernyttigt, men det har gått väl ändå. Mina middagar har varit helt vanliga och enkla maträtter, sånt som vi äter i vanliga fall här hemma, typ köttfärssås och pasta, kött och potatis mm. Varken mer eller mindre av nåt. Eller ja, mindre blir det ju, då jag bara äter en måltid per dag egentligen Jag har väl känt lite att för jag inte ska tappa motivationen innan jag ens börjat, så vill jag kunna äta normalt med familjen ibland. MEN, då får jag ju också räkna med att allt tar längre tid, och egentligen, så blir det nog också svårare. Iaf för mig. För om jag låter bli ALLT i nga dagar, så försvinner ju mitt sug efter det här, och då blir ju allt mkt lättare. 

Nä, nu ska jag umgås lite med familjen, och dricka vatten, vatten och åter vatten

Ha en trevlig kväll! 

• Maaalin86
    KatrinBerg skrev 2014-03-10 18:16:22 följande:

Hej på er! 
    Min helg har varit fin-fin, hur har ni haft det? smile1.gif

Blev så glad igår kväll när jag gick in här och såg era inlägg! Jag var så galet sugen på nåt gott och var faktiskt på väg till köket för en kvällsmacka, men .. Så nu har ni redan räddat mig en gång, haha smile1.gif Sen satt jag och skrev ett lååångt inlägg från min mobil och precis innan jag skulle posta så dog den givetvis..då gick jag och la mig istället smile2.gif

Jag kan ju meddela att här har inget nytt hänt, och det får jag skylla mig själv för. Jag hade planerat in att gotta mig tillsammans med barnen i lördags, vilket jag också gjorde, men då fick jag givetvis också börja om från början. Inte så mkt med vikten, som tur väl var, men med suget då. Så japp, tillbaka på ruta ett! :-P

Så hur går det för er? Ni är ju jätteduktiga!! Stå emot pannkakor och att köpa räkor ist för godis..det är starkt jobbat! smile2.gif Stundvis är jag supertaggad, specielt på förmiddagarna när jag har som mest energi. Sen kommer min trötthet i vanlig ordning och då släpper oftast också min motivation. Borde ta tag i träning eller åtminstone lite motion i form av promenader, men jag är så förbannat trött nu för tiden! *suck* Det är ju bara att köra egentligen, inte tänka. Fast just nu är jag för trött för att tänka t.o.m, haha. Kanske ska börja med att sova ordentligt på nätterna först o främst? smile1.gif

Ja, att variera maten är nog smart. Det låter görgott med avokado och ägg, men som sagt, man tröttnar ju fort, vad det än är om man äter det jämt. Ägg är ju grymt annars, kan man variera massor! Själv älskar jag omeletter i alla dess slag smile1.gif Müsli kanske? Med nötter? Gröt? En go macka ibland? Kesella och bär? Jag har ju lyckats gå ner tre kilo, trots att jag ätit en del, och då har det definitivt inte varit enbart nyttigt. Jag har tagit av det som funnits hemma liksom. Rostbröd och familjelimpa, knappast supernyttigt, men det har gått väl ändå. Mina middagar har varit helt vanliga och enkla maträtter, sånt som vi äter i vanliga fall här hemma, typ köttfärssås och pasta, kött och potatis mm. Varken mer eller mindre av nåt. Eller ja, mindre blir det ju, då jag bara äter en måltid per dag egentligen smile1.gif Jag har väl känt lite att för jag inte ska tappa motivationen innan jag ens börjat, så vill jag kunna äta normalt med familjen ibland. MEN, då får jag ju också räkna med att allt tar längre tid, och egentligen, så blir det nog också svårare. Iaf för mig. För om jag låter bli ALLT i nga dagar, så försvinner ju mitt sug efter det här, och då blir ju allt mkt lättare. 

Nä, nu ska jag umgås lite med familjen, och dricka vatten, vatten och åter vatten smile2.gif

Ha en trevlig kväll! 

Min helg har också varit bra - trots avsaknad av både godis och chips

Vad härligt att vi kunde peppa dig till o inte rota fram onyttigheter i skåpen, hihi!

Du låter ju väldigt sund i ditt tänk tycker jag. Långsiktigt funkar det ju inte att förbjuda sig själv o äta vare sig vanlig mat eller gottis (då o då). Just nu känner jag att som det är nu, så funkar det rätt bra med maten... Nutrilett frukost, lunch o middag. Keso eller kesella med hallon till mellis. Ägg/keso, knäcke, avocado o tomat som kvällsfika. Men ja.. Det funkar ju inte i all evighet :/

Får ta tag i lite nya recept, ska satsa på mycket fisk o kyckling sen, o massa grönsaker.. Låter sådär kul va ;)

Vissa dagar känns det jobbigt i hela kroppen att inte få äta massa gott... Fast ändå är hjärnan så inställd på detta nu. Trodde aldrig nånsin att jag ens skulle fixa två dar såhär.

Men det känns bokstavligen skönt i magen att inte proppa i sig en massa mat, o speciellt inte massa kolhydrater o socker.. Känns liksom lättare i magen på nåt vis :)

Vägde mig imorse. - 2,3 kg sen förra onsdagen. Borde väl vara rätt stolt o glad egentligen, men jag stör mig mest på att jag inte mätte midjan innan jag satte igång med detta, haha. Egentligen säger ju inte vikten allt.

Jag är skitdålig på o dricka vatten... Inte gott om jag inte är törstig :/

Ska bli intressant att se hur andra veckan kommer gå

Heja oss!!!
  • LillaFrun78

Snart en vecka gjord..men tyvärr fuskat lite några dar då suget blivit för stort.Inte hänt mycket på vågen men jag märker i alla fall på kläderna Tyvärr mätte jag inget innan start,det skulle jag naturligtvis ha gjort.
    Idag har jag i alla fall gått jättemycket så det kanske lossnar några hekto Bara biter ihop o kör på...trots små misstag!
    Imponerad av hur starka ni är o orkar stå emot maten när ni lagar till familjen.Det är riktigt tufft när barnen ska ha mat och man själv är vrålhungrig.Men får tänka på att vi vill verkligen ha bort dessa kilon nu Kämpa på!!

• KatrinBerg

Hallå i stugan!

Hur går det för er nu? Har helgen varit snäll mot er? Ni verkar båda väldigt beslutna att det här ska gå vägen, och ni har ju verkligen varit superduktiga och väldigt målmedvetna och ni verkar ha mycket mer karaktär än jag, så jag antar att ni mår lika bra nu (om inte bättre?) som sist ni skrev

Visst hänger man upp sig på vikten! Jag får själv tunnelseende när det kommer till det, trots att jag vet vilken skillnad det kan vara från dag till dag beroende på vätskemängd/hormoner mm. Egentligen ska man gå efter kläder och cm, ja, men jag har heller inte mätt mig. Dock gjorde jag denna gång något som är ännu värre, och det var att ta kort.. det var ingen vacker syn, haha! MEN, det positiva är att jag efter nästan två veckor ser skillnad! Jag var tvungen att kolla i lördags, för vågen hade stannat och jag började förbanna mina få måltider och kände att jag näst intill snuddade vid mitt forna destruktiva beteende och tänk. Som tur är tvingade jag mig själv att istället KÄNNA EFTER, på riktigt, hur jag mådde. Mådde jag inte mycket bättre? Jodå. Kändes inte kläderna lite skönare och inte så tighta? jovisst, var det så. Fram med kameran bara, och där fick jag beviset. Gött var det, haha
    Och idag tvingade jag ut mig själv å pw i stormen, och kanske var det det som satte fart på även vågen. Så äntligen står den på 76, vilket betyder -4 kg sen start. Och med tanke på vad jag tillåtit mig äta emellanåt, så är jag supernöjd! 
    Nu är det bara att fortsätta köra på! Har fortfarande inte gått all in och bytt ut alla måltider, men borde väl göra det snart Foten i munnen ska inhandla lite olika shakes o bars imorgon, kanske tid att testa då Drömmer

Kämpa på, tjejer, och glöm för bövelen inte att uppdatera mig! Flört

• LillaFrun78

Helgen gick åt skogen här...är såå arg på mig själv.Hade ett mål satt till nästa måndag och det är ju helt omöjligt att nå nu!Hade hoppats på ca 3-4 kg minus på ca två veckor...Men men...nya tag imorgon då jag hade hemsk magkatarr idag och var tvungen att äta lite vanlig mat.Men imorgon som sagt,då är det shakes o soppor igen.Kanske nåt kilo hinner försvinna ialla fall
    Så hur gick helgen för er andra??

• KatrinBerg

Lilla frun, var inte arg på dig själv! Jag vet ju inte hurdan du är, men jag har lätt för att hamna i en oerhört ond cirkel där jag "straffar mig" med mat om jag är arg på mig själv för att jag tex "unnat mig" eller gett efter för suget. Tänker typ "äh, jag har ju redan förstört allt, då kan jag lika gärna fortsätta". Som tur väl är, så är det långt ifrån alla som beteer sig så dumt :-P
     Det bästa är att, precis som du skriver, ta nya tag och blicka framåt. Det är ju inte helgens gottande som gett dig dem kilon du vill ha väck, det är ju helheten under en längre tid. Så detta kommer gå kanonbra!
    Och på en vecka kan mycket hända, om du enbart äter måltidsersättning tex. Alla kroppar är ju givetvis olika, men jag har ju gått ner 4 kg på 13 dagar när jag ätit "vanlig" mat minst en gång om dagen. 

Sen var det ju det där med vikten, siffrorna.. Hur känns det i kläderna då? Hur ser det ut? Tänk på det också! Du skrev ju själv för nga dagar sedan att du märkte det på kläderna. Fortsätt så!
    Du kommer klara det. VI kommer klara det! Heja, heja!!

• astors

Hallå allihopa! Jag har dag 1 på pulver och bar dieten. Kör på allevo och smoothies var så god men chili soppan var riktigt äcklig..
    Vilka pulver är goda?

• KatrinBerg

Hallå på er!

Nu var det länge sedan någon skrev här..hur har det gått för er? Har ni fortsatt? 

Jag dricker fortfarande mina drinkar och käkar mina bars, men har ännu inte gått all in, haha..har iaf gått ner 5 kg sen start så det känns ok! Som jag nämnde i början så får det hellre gå långsamt denna gång, så länge det går NERÅT

• villis

Jag hoppar gärna in :) är på dag 2 med cambridge, skadade axeln förra hösten och gick upp nästan 15 kilo då jag fortsatte äta som att jag tränade :P

Tänkte köra 1-2 veckor och få en boost igen bara :) behöver väl ner ca 15 kilo iaf, men om det försvinner lite till gråter jag inte ;)

idag är de lite slitigt men jag kör på

• linnj

Vi säger att du går ner 10 kg av din pulverdiet. 
    Vad har du tappat? Jo vätska, fett och en hel del muskler. 

Du börjar att äta normalt igen. Vad händer då? Din kropp är inställd på svältnivå och du kommer att återgå till din ursprungsvikt.
    Vad har du då gått upp i? Jo fett och vätska.

Summa minskad muskelmassa. sämre insulinkänslighet, mer fettmassa och risk för metabola sjukdomar.

Jojo banta inte på pulveridieter. Välj istället nyttig hälsosam kost. Prova kostkontrollen s kostschema om du är osäker på vad du ska äta om du vill gå ner i vikt.

• Joss1mami

Hejsan,
    Jag har kört 2 omgångar tidigare, det är svårt men sååå värt det när man klarar sina mål!!
    Peppa på allihop. Jag såg att sophiakuren hade nån kampanj nu på deras hemsida www.sophiakurn.se några smaker så det blev mycket billigare så jag ska nog köpa så jag kan köra igen, har fortfarande en del att ta på ;)

Sen tycker jag alla som inte ska peppa utan bara lägga sina åsikter om hur "dåligt" pulverdieter är kan hålla sig borta! Alla gör sina egna beslut och olika dieter funkar olika för alla. Det gör bara att man blir irriterad och nertryckt när nån ska tala om hur dåligt det är! Tack på förhand! :)

• LJables

Halloj! Det verkar inte som att tråden är jätteaktiv, men jag provar ändå :)

Jag är inne på min 12e vecka med Modifast nu och ska börja med 12 veckors mat-upptrappning nästa vecka. Börjar bli lite nervös nu. Men är så klart samtidigt lite exalterad över att få tugga lite igen :) Hur går det för er?

Svar på tråden Pulverdiet - Pepp!! :-)