• jjoohhaann

Vart finns shopping kombinerat med Sol och bad i Europa?

Jag och tjejen ska åka på semester i sommar. Men då jag vill ha en lugn semester på en kritvit strand med turkost vatten, vill flickvännen utöver detta kunna hoppa på en buss och åka till någon större stad där det finns bra shopping.

Min fråga är nu, vart i exempelvis Grekland kan man hitta dessa 2 kombinationer? Vi vill helst inte bo i en storstad, vi vill bo i en lugn semesterort vid stranden men ändå kunna ta oss till en större stad med bra shopping.

Tack!

• Svar på tråden Vart finns shopping kombinerat med Sol och bad i Europa?
  • Glammig

Hejhej!

Innan jag läste ditt inlägg och bara såg rubriken hade jag tänkt svara Franska Rivieran och Cannes...... Kanske inte turkost vatten där, då satsa på Grekland som ni ville till!
    Annars är Maloorca och staden Palma oxo bra, shopping och nattliv bra!

Jag har varit i Grekland och kan nog minnas att där var typ turkost vatten, mkt vackert iaf. Var där i Augusti tror jag och det var olidligt varmt.

Annars har jag både läst och hört mycket gott om Kroatien och dess stränder, hav, nattliv, kultur och mat.....
    Italien har också underbara ställen, exempelvis Capri och Sardinien, dock är det väldigt dyrt där. Jag var där i somras och havet är verkligen genomskinligt turkost.. man kan inte tro att man är i Europa!

Hör med någon resebyrå vad som kan vara värt att åka till beroende på säsong, pris och vad ni letar efter.
    Ibland kanske man t.o.m kan komma längre bort i världen för samma pengar ni tänkt stanna i ex. Europa för.... Alltid värt att kolla!

Skriv gärna vad det blev när ni bestämt....!

Lycka till!

• Paulina Reseguiden

Franska rivieran med Nice och Cannes i spetsen är ett bra alternativ. Även Barcelona! Där finns bra shopping och fin strand, samt ännu finare stränder strax utanför själva Barcelona. Det är smidigt att ta sig med tåg utmed kusten på båda franska rivieran och i och runt Barcelona.

/Paulina

• jannej
    Duckan skrev 2014-03-10 17:14:48 följande:
    Skulle föreslå samma som ovan, Nice och Barcelona.
    Underbara städer men stranden är kass i Nice
  • Duckan

jannej, det är ju en smaksak. Jag ogillar sand på handduken så stenar funkar utmärkt för mig.

Svar på tråden Vart finns shopping kombinerat med Sol och bad i Europa?