• MissMii

Erfarenhet av spädbarn som medicineras med propranolol?

Hej, Min son föddes i februari och har ett förtjockat hjärta pga att duktus stängt för tidigt. Det har varit en turbulent månad och nu medicineras han med proprapronol. Läkarna tror att hjärtat kommer bli återställt. Någon som har erfarenhet av läkemedlet och dess bieffekter. Tycker min bebis är så .. Ängslig och sover väldigt oroligt.

• Svar på tråden Erfarenhet av spädbarn som medicineras med propranolol?
  • MRE

Vi har precis börjat behandling av vår pojke (oxå född i februari) för ett smultronmärke över ögat. Har läst att en av biverkningarna är orolig sömn och mardrömmar men har inte märkt något än

• MissMii

Det kanske e därför, sover dock lite lugnares nu, men är väldigt orolig vaken, men det kan ju också vara för att det är en bebis ;) Hur mycket får din pojk?

• Annelie 76

Jag får mardrömmar av propranolol, kanske din bebis också får det? Kolla med läkaren om ni kan byta medicin, det finns de med samma effekt men andra biverkningar.

• MRE

Han får 3x3 ml och vi märker av lite mer oro på kvällen men inte mycket annars.

• jinxy

Vi har en lite kille som fått 3,5 ml x 4 i fem veckor nu. Vi har faktiskt inte märkt något sådant men på sjukhuset sa dom att man kunde märka av skillnad sömnen vid behandlingen och jag håller faktiskt med. Vi har nämligen gått ner på 3x3,5 ml nu och tycker att redan sover bättre, i längre perioder liksom.

Svar på tråden Erfarenhet av spädbarn som medicineras med propranolol?