• Anonym (TS)

Lön supply chain management coordinator?

Hej,

Jag ska under nästa vecka på anställningsinervju för en tjänst som SCM coordinator på ett stort internationellt företag. Och undrar nu vad man kan ha som löneanspråk?
    Hittar absolut ingen statistik för detta.
    Jag har ingen arbetslivserfarenhet inom detta område, utan kommer från en bakgrund inom ekonomi.
    Någon som har någon susning?

• Svar på tråden Lön supply chain management coordinator?
  • sötare
    MajaVira skrev 2014-03-07 18:53:02 följande:
    Supply chain manager är inte nödvändigtvis samma som SCM coordinator...

TS - är SCM coordinator en mer fancy beskrivning för logistikkoordinator??
    dock kan hon då använda denna sidan för att ta reda på lönen för liknande yrken 
  • Anonym (TS)
    Modernmom skrev 2014-03-07 18:28:59 följande:
    Vad är det för något? Vad är arbetsuppgifterna?

Man hanterar inköp av produkter företaget säljer, lägger forecast, ser till att inköp sker vid rätt tidpunkt, kvantitet och pris. Rapporterar veckovis till huvudkontor, koordinerar gammalt lager, håller koll på nya produkter som kommer och kunskap över de prudukter som säljs.
  • Anonym (TS)
    MajaVira skrev 2014-03-07 18:53:02 följande:
    Supply chain manager är inte nödvändigtvis samma som SCM coordinator...

TS - är SCM coordinator en mer fancy beskrivning för logistikkoordinator??

Nej de va lite de jag kände då de inte är en chefs roll utan en koordinatinsroll.

Misstänker att de är ungefär samma. Inköp och logistik i en blandning
  • Anonym (logistiker)

På svenska ingår ju SCM i begreppet logistik, medan engelskans logistics bara handlar om transporter.

Sök på logistiker om du vill se svenska löneläget. Men det kanske är mer intressant med det internationella och då får du söka på utländska sajter

• sötare

Kordinator : 25.000 kr 54 år 2 år Kvinna Privat (tittade på det minsta )

Logistiker 14.499 kr 23 år 1 år Man Statlig (återigen tittade jag på det minsta)

Logistiker : 15.000 kr 23 år 0 år Kvinna Kommunal ( återigen tittade jag på minsta)

Hitade detta på :www.lonestatistik.se/

• Anonym (TS)
    Anonym (logistiker) skrev 2014-03-07 20:29:29 följande:
    På svenska ingår ju SCM i begreppet logistik, medan engelskans logistics bara handlar om transporter.

Sök på logistiker om du vill se svenska löneläget. Men det kanske är mer intressant med det internationella och då får du söka på utländska sajter

Tack för förklaringen! De va lite de jag var ute efter
  • Anonym (TS)

Enligt SCB så ligger lönebilden ungefär på 31 000-37 000 om man går efter min ålder och att de är inom den privata sektorn. Kan detta stämma? Vet att jag inte kan räkna på de högsta då jag inte har någon erfarenhet.

• phugge

Jag har ett par års erfarenhet som transport koordinator och jobbat med logistik. Ska på intervju nu som Logistic coordinator på ett stort företag. Vad kan man förvänta för lön ? Kom du fram till något ?

Svar på tråden Lön supply chain management coordinator?