zZzZz skrev 2014-03-07 19:59:24 följande:
Det kan även gå på din trafikförsäkringsdel, dvs din bil lagas inte och du behöver inte betala någon självrisk...
Hände mig en gång, var påväg från mitt garage, vintertid, var en dold 90graders kurva med spegel, upp för backen kommer en gubbe i sin pegga 607 eller något sånt, han bränner på rejält upp för backen, jag försöker bromsa men är halt så det slutar med att min kofångare på 855:an trycker in hans framskärm+dörr, jag fick bara en minimal blessyr, iallafall så skickade dom in papper, och jag med, men jag ansåg inte min bil vara skadad för den var en gammal bil och syntes ingenting, gick på min trafikförsäkringsdel och jag slapp självrisk, tror dom fick byta både framskärm och dörr plus lack...
dock lärde sig inte den där gubben att man kanske ska ta hänsyn till väglag och andra, för vad jag vet så hände det igen....
Ush aa,,, nej jag tänker inte skicka in min bil för lagning för repan är som sagt 2,5 cm och jag kan bara måla över den, som tur är min bil silverfärgad så syns knappt... Så jag hoppas att jag slipper kostnader.... =)