• isisisis

När lärde sig era barn att stå på händer?

Undrar bara,min son har varit tidig med balansen tycker jag,
    Han lärde sig på 4 års dagen

• Svar på tråden När lärde sig era barn att stå på händer?
  • Flickan och kråkan

Står han utan vägg?! Imponerad . Har en 6-åring och snart 5-åring som kan stå på händer sedan ett år tillbaka, men de backar upp mot vägg och flyttar sedan in händerna. Stå utan vägg finns inte på kartan och de vågar inte gå upp helt den vanlig vägen på egen hand.

• isisisis

Hihi.jag var tvungen att via honom igår,och det gick bra än
    Men det gjorde ont i skallen! Kanske beror på lite mer tyngd numer haha!

• Flickan och kråkan

De går i gymnastik och jag upplever att flickorna generellt är tidigare. Äldsta går i idrottsskola också och där står flickorna på händer och hjular. Inga killar .

• isisisis
    Flickan och kråkan skrev 2014-03-07 19:46:56 följande:
    Står han utan vägg?! Imponerad . Har en 6-åring och snart 5-åring som kan stå på händer sedan ett år tillbaka, men de backar upp mot vägg och flyttar sedan in händerna. Stå utan vägg finns inte på kartan och de vågar inte gå upp helt den vanlig vägen på egen hand.
    Nä,han står inte utan vägg! men han slänger upp sig själv och står stadigt
    Jag har tvillingar,och den andre är helt olik.
    Han är bra på att prata,men inte alls så rörlig och bra i balansen
  • Flickan och kråkan
    isisisis skrev 2014-03-07 19:47:20 följande:
    Jag kommer också upp men jag är så ovig numera att jag sträcker mig när jag ska upp......illa, minst sagt .
  • isisisis
    Flickan och kråkan skrev 2014-03-07 19:48:04 följande:
    De går i gymnastik och jag upplever att flickorna generellt är tidigare. Äldsta går i idrottsskola också och där står flickorna på händer och hjular. Inga killar .
    Jag funderar också på gymnastik,men i deras årsklass så var det så tidigt på dagen,så då hinner jag inte hem.
    Får bli nästa år.
    Om den andre tvillingen vill.Han kanske vill göra nåt annat.
  • Queenie70
    isisisis skrev 2014-03-07 19:47:20 följande:

Pratar vi stå på huvudet nu eller stå på händerna med huvudet ovan marken? (Eftersom du fick ont i huvudet?)
  • Flickan och kråkan
    isisisis skrev 2014-03-07 19:49:01 följande:
    Nä,han står inte utan vägg! men han slänger upp sig själv och står stadigt
    Jag har tvillingar,och den andre är helt olik.
    Han är bra på att prata,men inte alls så rörlig och bra i balansen
    ok, trodde du hade en riktig elitgymnast på gång . Jag har inte upplevt att mina killar har haft svårt med balansen när de lärt sig stå på händer mot vägg, men det tog ett tag innan de fattade tekniken med sträckta armar. Tuuuungt och svårt med böjda armar . För vissa faller sig sådant naturligt som för din son. Modigt att våga tycker jag .

Det är så olika. Min äldsta är extremt duktig på att lyssna och ta instruktioner och är övningsflitig när han vill lära sig något, men det motoriska är inget som kommer naturligt för honom och innan han lärt sig kan det se avigt ut. Mellansonen bara gör och kan ofta själv direkt. Men han tar inga instruktioner och skulle aldrig komma på tanken att träna.....han gör för att det är kul i stunden annars får det vara .
  • isisisis

Han får väl lära sig att sträcka på armarna sen.
    Envis som en åsna,men så lyckas det tillslut

• isisisis
    Flickan och kråkan skrev 2014-03-07 19:57:45 följande:
    Jag trodde du menade på händer. 
    Nä.Jag tycker det är duktigt att balansera själv och slänga upp sig och balansera .
    Det finns kanske de som kan stå på händer och sträcka armarna nyss fyllda 4,men detta räcker för oss.
    Var nyfiken bara
  • Flickan och kråkan
    isisisis skrev 2014-03-07 19:58:46 följande:
    Han får väl lära sig att sträcka på armarna sen.
    Envis som en åsna,men så lyckas det tillslut
    Visa honom hur man har händer och huvud i triangel så kan han stå på huvudet "på riktigt" utan vägg . Han har ju fattat grejen så att säga .
  • isisisis

Jag tror inte jag kan det själv! Haha

Flickan och kråkan skrev 2014-03-07 20:01:54 följande:
    Visa honom hur man har händer och huvud i triangel så kan han stå på huvudet "på riktigt" utan vägg . Han har ju fattat grejen så att säga .
  • Flickan och kråkan
    isisisis skrev 2014-03-07 20:02:46 följande:
    Jag tror inte jag kan det själv! Haha
    Du behöver ju inte visa själv. Hjälp honom att sätta händer och huvud rätt och ta emot hans ben. Sedan kan du hjlpa honom hitta balansen genom att slppa lite och så att säga fånga upp när han tippar. Det kommer han nog att greja lätt när han vågar stå och komma upp mot vägg så helt själv. Håll er på en madrass . Skulle tro att han tycker att det är kul. låter så .
  • isisisis
    Flickan och kråkan skrev 2014-03-07 20:05:55 följande:
    Du behöver ju inte visa själv. Hjälp honom att sätta händer och huvud rätt och ta emot hans ben. Sedan kan du hjlpa honom hitta balansen genom att slppa lite och så att säga fånga upp när han tippar. Det kommer han nog att greja lätt när han vågar stå och komma upp mot vägg så helt själv. Håll er på en madrass . Skulle tro att han tycker att det är kul. låter så .
    Jaja,ja det kan man ju göra Då har nåt kul att göra
  • Queenie70
    isisisis skrev 2014-03-07 19:52:27 följande:
    På huvudet

Ok. Det fixade ungen vid 3,5. Men så är han också extremt motoriskt tidig.
  • Queenie70

Dessutom ställer han sig varsomhelst. Även direkt på asfalten. Aj.

Svar på tråden När lärde sig era barn att stå på händer?