• Anonym (katten)

Var hittar man en kille som är trygg i sig själv?

Är 22 år och har länge varit tillsammans med en kille som varit som en liten pojke inuti. Vi är inte tillsammans längre och jag känner en sån längtan efter att träffa någon att falla tillbaka på, och dela ansvar med. Har blivit så van att lösa allting själv och ge en massa stöd och uppmuntran men inte få detsamma tillbaks. 

Har på sista tiden börjat längta efter en kille som är en man så att säga, trygg och stabil på ett sådant sätt att mina studier och det faktum att jag har ett jobb inte hotar honom. 

Det finns en sån kille på jobbet, men har är tyvärr upptagen så det är väl bara att se sig om efter dessa kvaliteter någon annanstans. 

Hur gör man för att hitta en sån person? 

• Svar på tråden Var hittar man en kille som är trygg i sig själv?
  • Surrender4Me

Hur man gör för att hitta en sådan, ja du.. det beror väl på vart man letar.

Mitt ex var ungefär som ditt ex, och hon är så fortfarande. Jag har dock inte hittat någon som är som mig själv än., har dock inte letat så mycket heller. Man brukar aldrig hitta det man letar efter, man hittar allt annat istället tyvärr.

• Anonym (Britten)

Försök att inte leta. Det kan vara så att en del killar faller för tjejer som liksom är glada och nöjda med att vara själva. Det kan verka lite mer attraktivt för en del personer. Då utstrålar man liksom att man är självsäker och inte riktigt så desperat. 

Även ifall ditt mål liksom är att hitta en kille/man. så kan man försöka lägga band på sig lite när man är bland folk eller på fester och inte utstråla den biten så hårt. 

Hålla tillbaka lite.

Däremot så ska du ju självklart vara dig själv i din personlighet. Men kanske inte just visa att du så gääääärna vill ha någon i ditt liv. OM du förstår hur jag menar. 

• Anonym (katten)
    Anonym (Britten) skrev 2014-03-08 16:44:21 följande:
    Försök att inte leta. Det kan vara så att en del killar faller för tjejer som liksom är glada och nöjda med att vara själva. Det kan verka lite mer attraktivt för en del personer. Då utstrålar man liksom att man är självsäker och inte riktigt så desperat. 

Även ifall ditt mål liksom är att hitta en kille/man. så kan man försöka lägga band på sig lite när man är bland folk eller på fester och inte utstråla den biten så hårt. 

Hålla tillbaka lite.

Däremot så ska du ju självklart vara dig själv i din personlighet. Men kanske inte just visa att du så gääääärna vill ha någon i ditt liv. OM du förstår hur jag menar. 
    Ja så är det säkert, men jag har liksom alltid tänkt att jag kanske är tvärtom, uppfattas som reserverad i och med att jag tar lite tid på mig att vänja mig vid nya människor. Sen är det så svårt att veta vilka föreställningar om hur man är som är sanna när man varit i ett förhållande så länge där man liksom har dämpat delar i sin personlighet för att den andra personen tyckt att de varit jobbiga/stressande. 

Antagligen är jag inte alls redo att träffa någon just nu, men man börjar ju fundera på om det någonsin är möjligt liksom :) 
  • Anonym (katten)
    Surrender4Me skrev 2014-03-08 16:42:57 följande:
    Hur man gör för att hitta en sådan, ja du.. det beror väl på vart man letar.

Mitt ex var ungefär som ditt ex, och hon är så fortfarande. Jag har dock inte hittat någon som är som mig själv än., har dock inte letat så mycket heller. Man brukar aldrig hitta det man letar efter, man hittar allt annat istället tyvärr.
    haha ja det är hopplöst det där! Man borde ju hitta det man behöver? Jag är nog rätt omhändertagande och bryr mig mycket om andra, och då verkar det som att jag bara drar till mig folk som behöver tas omhand. Även när det gäller vänner, men det blir ju på ett annat sätt då, och många av dem är väldigt måna om att jag ska ta hand om mig själv eftersom de vet hur jag är. 

Men du då som kanske är lite säker i dig själv. Vad dras du till? 
  • Surrender4Me
    Anonym (katten) skrev 2014-03-08 16:54:47 följande:
    haha ja det är hopplöst det där! Man borde ju hitta det man behöver? Jag är nog rätt omhändertagande och bryr mig mycket om andra, och då verkar det som att jag bara drar till mig folk som behöver tas omhand. Även när det gäller vänner, men det blir ju på ett annat sätt då, och många av dem är väldigt måna om att jag ska ta hand om mig själv eftersom de vet hur jag är. 

Men du då som kanske är lite säker i dig själv. Vad dras du till? 
    Alltså, jag är en person som alltid sköter mitt, jag ser till att alltid fixa det som behöver göras och kan jag det inte så ser jag till att lära mig det. Jag har väldigt många olika sidor.

Jag dras till tjejer som inte har något problem med att stå på egna ben, ta tag i saker och framförallt har ett eget liv med vänner, jobb och saker att göra som inte behöver ha mig runt sig 24/7 och kan hitta på saker själv. Jag gillar ju så klart när någon gör något fint för mig och så, det är underbart. men jag är en person som hellre ger än tar. Jag vill bli bedd att göra saker för jag gillar att vara uppskattad. Svartsjuka får mig att backa direkt. Är de ett tillräckligt bra svar? :)
  • Anonym (katten)
    Surrender4Me skrev 2014-03-08 17:00:44 följande:
    Alltså, jag är en person som alltid sköter mitt, jag ser till att alltid fixa det som behöver göras och kan jag det inte så ser jag till att lära mig det. Jag har väldigt många olika sidor.

Jag dras till tjejer som inte har något problem med att stå på egna ben, ta tag i saker och framförallt har ett eget liv med vänner, jobb och saker att göra som inte behöver ha mig runt sig 24/7 och kan hitta på saker själv. Jag gillar ju så klart när någon gör något fint för mig och så, det är underbart. men jag är en person som hellre ger än tar. Jag vill bli bedd att göra saker för jag gillar att vara uppskattad. Svartsjuka får mig att backa direkt. Är de ett tillräckligt bra svar? :)
    Definitivt, väldigt utförligt, tack! Tänk om exet hade kunnat tänka sådär, va enkelt det hade varit att leva då...
  • Surrender4Me
    Anonym (katten) skrev 2014-03-08 17:09:11 följande:
    Definitivt, väldigt utförligt, tack! Tänk om exet hade kunnat tänka sådär, va enkelt det hade varit att leva då...
    haha ja jag säger det samma, tänk om mitt ex hade vart precis som jag ville att hon skulle vara.. va lätt allt hade vart då :)
  • Anonym (katten)
    Surrender4Me skrev 2014-03-08 17:12:49 följande:
    haha ja jag säger det samma, tänk om mitt ex hade vart precis som jag ville att hon skulle vara.. va lätt allt hade vart då :)
    Jupp, men kanske att man inte hade lärt sig så mycket då :) 
  • Surrender4Me
    Anonym (katten) skrev 2014-03-08 17:14:45 följande:
    Jupp, men kanske att man inte hade lärt sig så mycket då :) 
    Äh, de kommer både motgångar och flyt i livet, bara att ta det för vad det är. Jag är hemma ganska mycket, därför vill jag ha en tjej med jobb så man får lite egen tid också. Inte för pengarnas skull, för den egna tiden :)
Svar på tråden Var hittar man en kille som är trygg i sig själv?