Hur vet man om en tjej är intresserad av en?
Är en 28-årig kille som aldrig haft en flickvän och är helt okunnig om hur spelet mellan tjejer och killar funkar. Hur vet man som kille om en tjej är intresserad av en?
Är en 28-årig kille som aldrig haft en flickvän och är helt okunnig om hur spelet mellan tjejer och killar funkar. Hur vet man som kille om en tjej är intresserad av en?
Om en tjej överhuvudtaget börjar prata med dig och ta initativ till att umgås så kan du räkna med att hon antingen vill ha dig som vän eller är intresserad romantiskt/sexuellt. Nästa steg är att försöka klura på om hon bara vill ha dig som vän eller inte. En tjej som drar sexskämt runt dig, försöker få kroppskontakt eller ger dig långa blickar lär vara intresserad av att ha sex med dig.
Hur pratar man med tjejer? Som med vet som helst. Tjejer är inte så mystiska. Vi gillar att prata om gemensamma intressen, vad som hänt på senaste tiden, skämta. Kom ihåg att även lyssna och inte bara snacka själv!
Hur visar man ett romantiskt/sexuellt intresse? Man ger komplimanger, håller kvar blicken, små bitar av kroppskontakt (börja med exempelvis sitta bredvid, fortsätt till att råka röra hennes hand, sedan ta hennes hand osv), visar uppskattning, frågar om hon har en pojk/flickvän, ta initativ till att göra saker på tu man hand...
Om du försöker flörta med henne, men hon ignorerar det, så är det antagligen för att hon inte är intresserad av dig på det viset. Kanske försöker hon vara snäll genom att inte säga det rakt ut, utan hoppas på att du själv fattar det via subtila signaler (vänder sig bort, pratar med någon annan, visar obehag vid kroppskontakt). Då är det bara att släppa det. Om du är hennes vän fortsätter du med att vara hennes vän. Om det är en främling så lämnar du henne ifred.
För varje lyckoträff kommer man ha fått en massa nej först. Det är så livet är.
Jag blir fnittrig och bubblande när jag pratar med någon jag är kär i. Tror det är vanligt bland tjejer.
Finns inget spel bara raka rör fnitter och spel är för barnrumpor som är omogna .
En del kvinnor är väldigt tydliga med vad de vill medan andra blir så fnissiga så de nästan kissar på sig när de är nära en kille de blir kära i. Du får väl fråga rakt ut helt enkelt.
Puffar
Alla kvinnor är ju givetvis olika i tecken som dom visar, men dom iaf jag kollar på som känns relativt "säkra"är:
*söker ögonkontakt
* är vänd emot mig, fötterna brukar ja kolla på.
* ler när vi ses
* tar mycket på mig, alltså typ axeln, armen.. Om man är ute och går så söks man till varandra som magneter..
* pupiller är stora.
* om hon kollar på mina läppar ofta.
* sen "nervösa" beteende som att hon grejar med håret, fixar till kläderna ofta, tar på läppcirat stup i kvarten, händerna grejar hela tiden..
Detta är bara grejer som ja har fått för mig men i gen aning om de är rätt med än så länge har dom stämt rätt bra.. Tecken som för mig visar att hon inte är intresserad är
* armarna i kors
* du får känslan att hon vill därifrån
* att hon inte kollar in dig, ler inte, svårt att låta bli att kolla mobilen.
* ställer inga frågor
* ringer inte upp dig, svarar inte på sms.. :-P
Ja alltså oftast så känner du ju att någon är intresserad, om magkänslan säger att hon är intresserad så kan du ju kolla efter några tecken och kanske "testa" henne lite, som exempelvis om ni träffats ett par gånger och du tror att de kanske är dags för en första kyss men du känner sig osäker, ställ dig väldigt nära henne. Om hon möter upp, inte reagerar eller kanske ler så är hon ju bekväm och typ godkänner att du är så nära. Backar hon så är hon nog inte riktigt redo eller så har du kanske misstolkat..
Ja du märker kanske att jag analyserat en del men tror du förstår vad jag vill komma.. De är rätt logiskt och noterar man bara dom små sakerna så har man ofta rätt magkänsla. Tänk hur du själv hade reagerat i olika situationer.
Hoppas jag hjälpte på nått sätt och framförallt att du träffar någon. Men längtar du för mycket efter flickvän så kommer "desperat stämpel" i pannan och då blir man ju som pesten.. Ge upp tanken på att träffa någon så kommer de ska du se..
Jag har träffat en tjej några gånger nu.
För cirka 1 år sedan så var hon intresserad utav mig men nu är det jag som är intresserad utav henne.
Jag berättade för henne att jag gillar henne. Hon blev glad men sa att hon vanligtvis inte brukar trivas i förhållanden på grund av två taskiga förhållanden innan. Och så sa hon att hon hoppas vi kan va vänner.
Men sen någon vecka senare bjöd jag ut henne på middag. Vi satt på restaurangen i nästan 3 timmar och det var inte tyst i en sekund.
Jag kände att ju mer tid vi fick tillsammans desto mer öppen och intresserad verkade hon bli.
Hon satt och kollade mig djupt in i ögonen och log, hon satt och pillade med håret genom att virvla det runt fingret, hon skrattade åt saker jag sa men som inte var roliga, hon berättade för mig att hon känner att hon kan berätta hennes åsikter för mig utan att jag ser ner på henne.
Och när vi skulle gå från resturangen så gick hon väldigt nära mig.
Hennes tjejkompisar berättade för en vän till mig att det är synd att det inte finns fler killar som mig.
Är detta kanske några tecken på intresse?
När vi skriver med varandra så verkar hon inte alls intresserad. Det tar flera timmar innan hon svarar. Och det är inte så roliga svar.
Hur ska jag gå tillväga?