• Anonym (undrar)

kan man ringa polisen vid supande grannar?

Då var det fest igen och precis allt och lite till hörs in till mig.. Har ingen störningsjour heller...

• Svar på tråden kan man ringa polisen vid supande grannar?
  • Anonym (undrar)

Vänlighet? Jojo... Det funkar ju.. Inte!

• exceptionell
    Anonym (undrar) skrev 2014-03-08 22:50:27 följande:
    Vänlighet? Jojo... Det funkar ju.. Inte!
    Har du försökt?
  • Anonym (undrar)

Ja, inte bara en gång heller... Har aldrig mött sådana respektlöst folk.

• exceptionell
    Anonym (undrar) skrev 2014-03-08 22:57:48 följande:
    Ja, inte bara en gång heller... Har aldrig mött sådana respektlöst folk.
    Ok. Men testa att ring polisen och se vad de säger. Det värsta som kan hända är ju att de säger nej liksom. (Men ring 11414 och inte 112.)
  • Anonym (123)

Polisen kommer inte att komma om du bara säger att det låter lite, vill du ha dit dom måste du säga att det låter som att någon blir misshandlad eller liknande.
    Att gå och prata med dom är inte att rekommendera, det är oftast så allvarliga bråk startar och någon blir misshandlad.

• Anonym (a)

Men herregud, klockan är ju bara 11 på en lördag. Bor man i lägenhet får man tåla lite ljud

• Anonym (Trött)

Det är svårt att diskutera med alkoholpåverkade personer.

Mina grannars ungar sprang och hoppade ända till 23.00 igår. Mycket störande när man vill sova...

• Bunny on speed
    Anonym (a) skrev 2014-03-08 23:32:48 följande:
    Men herregud, klockan är ju bara 11 på en lördag. Bor man i lägenhet får man tåla lite ljud

Eller så får man ta och respektera sina grannar när man bor i lägenhet. Varför försvaras alltid rätten att störa?
    Bunnies, it must be bunnies!
  • Anonym (??)

Eehh lördag innan elva... du skruvar upp volymen på dina egna grejer och låter grannarna ha lite trevligt, om det däremot fortsätter långt in på natten då kan man reagera.

• segelvind
    Anonym (??) skrev 2014-03-09 08:38:50 följande:

Eehh lördag innan elva... du skruvar upp volymen på dina egna grejer och låter grannarna ha lite trevligt, om det däremot fortsätter långt in på natten då kan man reagera.

• segelvind

Är jag hemma en lördagkväll (som igår låg jag hemma sjuk) så stoppar jag öronproppar i öronen och sover gott ändå. Nästa gång kanske det är jag som har folk över. Det är ett givande och tagande att bo i lägenhet. Tack och lov har vi mest förfester i det här huset (slutar oftast runt 00-01) och inte så många efterfester

• Anonym (Hm)
    Bunny on speed skrev 2014-03-09 08:29:53 följande:
    Eller så får man ta och respektera sina grannar när man bor i lägenhet. Varför försvaras alltid rätten att störa?
    Bunnies, it must be bunnies!

Och grannarnas barn som stör med sitt stampande, hoppande och lekande ska man självklart ringa störningsjouren för? För att inte tala om när de små odjuren ryker ihop vilket de ofta gör. Skrik och gap följt av dunsar i golvet.
  • Anonym (undrar)
    Anonym (a) skrev 2014-03-08 23:32:48 följande:

Bor i radhus.... Lite får man tåla?? Visst fine, men när jag känner deras bas vibrera inne hos mig och hör varenda ord dom säger så tycker jag att det fan är nog... Dessutom för dom oväsen på vardagar med då det finns 3 ungar som låter som en hel flock vrålapor....

Kan man inte bete sig som folk så skaffa eget, men tyvärr så har ju inte supande wt-pack råd med eget hus så dom måste ju tyvärr förpesta för oss vanliga...
  • taquine
    Anonym (Hm) skrev 2014-03-09 08:59:37 följande:

Och grannarnas barn som stör med sitt stampande, hoppande och lekande ska man självklart ringa störningsjouren för? För att inte tala om när de små odjuren ryker ihop vilket de ofta gör. Skrik och gap följt av dunsar i golvet.
    Men det ska du ju såklart tåla, annars är du en bitterfitta som som bäst passar i skogen ( detta enligt FL resonemang)
  • Anonym (Hm)
    taquine skrev 2014-03-09 11:00:19 följande:
    Men det ska du ju såklart tåla, annars är du en bitterfitta som som bäst passar i skogen ( detta enligt FL resonemang)

Det ante mig. Tack och lov flyttar grannen snart, att någon blir varslad har aldrig varit så glädjande.
  • Anonym (MB)
    Anonym (123) skrev 2014-03-08 23:01:39 följande:
    Polisen kommer inte att komma om du bara säger att det låter lite, vill du ha dit dom måste du säga att det låter som att någon blir misshandlad eller liknande. Att gå och prata med dom är inte att rekommendera, det är oftast så allvarliga bråk startar och någon blir misshandlad.

Du menar att man skall ringa och ljuga? Slösa resurser som kunde använts till annat. Tycker det är jävligt respektlöst mot människor som är i behov av akut hjälp. Falsklarma är dessutom ett brott. Det är inget brott att festa. Bor man i hyres eller bostadsrätt är det hyresvärden alt föreningen som man skall vända sig till. Är det ett återkommande problem man kam vända sig till länsstyrelsen och öppna ett depositionskonto där man betalar sin hyra tills dess värden/föreningen tar tag i problemet. Beroende på hur mycket polisen har att göra samt vilken tid på dygnet så kan polisen mycket väl köra förbi och säga till. Dock inget som prioriteras men tror du har större chans att få hjälp om du är ärlig
Svar på tråden kan man ringa polisen vid supande grannar?