• BusJohanna

Pop vindfleece storlek?

Jag tänkte köpa en vindfleeceoverall till min son. Han är 10 veckor och 61cm.
    Ska ha overallen nu och tills det blir varmt. Funderar på om jag ska köpa 62 eller 68. Är de stora i storlekarna??
    Behöver ju inte "ha ngt att växa i" utan det ska va nu. Men vill inte att den ska bli för liten nästa vecka.
    Hur hade ni gjort?

• Svar på tråden Pop vindfleece storlek?
  • tideloo

Jag har anv min i strl 62 fram tills nu, då blev den för liten!! Han är 7 månader å 72 lång.
    Man kunde iofs ibte dra över fötterna,men de gör ju ingenting!

• Paincake

Min erfarenhet är att de är stora i storlekarna. jag hade valt 62

Min dotter kommer i sin 68:a fortfarande även om den är i kortaste laget i benen. Hon är 16 månader, 12 kg och drygt 80 cm lång

• Lindsey Egot the only one

Jag hade valt 68 så kan barnet ha den i höst också.

• nozpa

Vi hade en 56 till vår nyfödda förra året. Efter ca 2 månader fick vi vika upp över fötterna. Så tycker inte alls att dom är så stora i stl.. Men visst. Den var ju rymlig.
    Hade valt en 68 så ni kan ha den övervikt över fötterna hela våren när det är kallt. Och ev vika upp till hösten.

• ako75

Jag har upplevt dem som stora. Köp en 62 du tycker jag, den lär lätt räcka i vår. Du kan ju oxå köpa beg om du vill, det finns massor av dem på Tradera o Blocket.

• PreciousDivine

Köpte 68 till min då 5 månader gamla son, den använder han fortfarande nu vid snart 11 månader. När han var 10 veckor hade han drunknat i den.

Svar på tråden Pop vindfleece storlek?