• gravidnr3

    ny här!

    Går in i vecka 11 idag.. väntar mitt 3 barn. Bf 4 okt. ska ringa om inskrivning imorgon. Känner mig nervös för vad släkten ska säga. Vilken vecka talar/talade ni om för släkten? När ska man tala om på jobbet?

  • Svar på tråden ny här!
  • Tamara

    Det gör man när man vill. En del berättar direkt, endel väljer att vänta tills efter 12+0 då missfallsrisken minskat. Vi väljer att vänta tills efter kub ultraljudet som vi får kring 12+0, fast det är svårt, är mitt fjärde barn så jag har rejäl gravidmage, svår att dölja (är en dag efter dig, v.11 idag). När man berättar på jobbet beror ju på, jag ville inte berätta tidigt förra graviditeten men när jag ändå berättade i v.13 hade över hälften redan sett det trots att jag försökt dölja kulan. Nu är jag fortfarande föräldraledig så jag har inte bestämt när jag ska berätta, inget jag ser fram emot..

  • misi

    Vår närmast släkt mellan vecka 12-15. Är nu i vecka 18 och ska berätta för alla.andra i slutet på nästa v efter ul.:) fast detta är mitt första barn så magen är ju inte så stor än. Lätt att gömma med stora tröjor.

Svar på tråden ny här!