• Anonym (Sara)

Blågrå skugga på ögonvitan

Jag har märks att jag har som ett mörkare tjockt streck på ögonvitan. Blågrått i färgen. Det syns inte när jag tittar rakt fram, men om jag tittar åt sidan så syns det.

Har någon annan något sånt här? Är det normalt? Om inte, vad kan det bero på?

• Svar på tråden Blågrå skugga på ögonvitan
  • Anonym (Sara)

Ingen som vet? 

• Anonym (Sara)
    Anonym (G) skrev 2014-03-09 16:41:14 följande:
    Blodkärl?
    Nja, nej. Men tack för ditt inlägg. Det för sig mer som en skugga. Efter att ha googlat lite så får jag fram resultat om att scleran kan vara tunn och därför ge upphov till...att det som finns under den liksom syns igenom... Men hur normalt är det? Finns en lista på massa sjukdomar bredvid som jag inte alls känner igen mig i :/ t.ex. medfödd benskörhet.

Kan man ha det såhär utan att det ligger någon konstig sjukdom bakom??
  • Anonym (Al)

Jag har som en liten blå/grå fläck på min ögonvita som jag typ alltid haft där och när jag var hos optikern sa de att vi kunde hålla koll på det så det inte förändrades men annars skulle det vara ganska så vanligt att man hade sånt. Är du orolig kan du alltid höra med någon sådan. :) men tror inte det ska vara något farligt utan bara att det är mer pigment där.

• Anonym (Sara)
    Anonym (Al) skrev 2014-03-09 22:03:16 följande:
    Jag har som en liten blå/grå fläck på min ögonvita som jag typ alltid haft där och när jag var hos optikern sa de att vi kunde hålla koll på det så det inte förändrades men annars skulle det vara ganska så vanligt att man hade sånt. Är du orolig kan du alltid höra med någon sådan. :) men tror inte det ska vara något farligt utan bara att det är mer pigment där.
    Tack för ditt svar :) Jag får se ifall jag besöker en optiker och frågar eller om jag tar upp det med en läkare nästa gång jag ska till vårdcentralen.
  • Anonym (Al)

Ja det kan alltid vara bra att höra med läkaren om du ändå ska dit eller så. :) men jag tror inte att det ska vara någon fara.

Svar på tråden Blågrå skugga på ögonvitan