• Anonym (Det kan hända:-))

Barn kom efter sex år. :-)

Vill bara peppa lite. Det tog mer än fem år tills jag blev gravid med vår son, inga behandlingar. Slutade med p-medel i sep 2007 och blev gravid i dec 2012 och vår underbara son föddes i september för ett halvår sedan. Nu är han sex månader och vårt allt! ♡ Trodde aldrig att jag skulle få vara med om detta! Mirakel händer på riktigt!

• Svar på tråden Barn kom efter sex år. :-)
  • Anonym (a)

Stort grattis!! får man fråga hur gammal du är? jag är 35 och börjar bli sugen på barn så jag känner det är mer än hög tid.

• Anonym (b)

Grattis! Så underbart att det lyckades till sist.

Anonym(a), för mig tog det fem år att få (levande) barn (vi förlorade vår förstfödda vid förlossningen drygt tre år efter att vi började försöka). Jag var 32 när vi inledde försöken, och fyller 38 om några dagar. Våra tvillingar är sju veckor. För oss krävdes det flera IVF-behandlingar. Hoppas att det går snabbare och enklare för dig/er. Det är nog bra att börja nu, så att du hinner få hjälp om det skulle vara så att det behövs. Lycka till!

• Anonym (a)
    Anonym (b) skrev 2014-03-09 11:09:32 följande:

Anonym(a), för mig tog det fem år att få (levande) barn (vi förlorade vår förstfödda vid förlossningen drygt tre år efter att vi började försöka). Jag var 32 när vi inledde försöken, och fyller 38 om några dagar. Våra tvillingar är sju veckor. För oss krävdes det flera IVF-behandlingar. Hoppas att det går snabbare och enklare för dig/er. Det är nog bra att börja nu, så att du hinner få hjälp om det skulle vara så att det behövs. Lycka till!
    Beklagar er förstfödda som dog så sorgligt! men grattis till era tvillingar

Problemet är att relation är så ny bara varit ihop i ngr månader..
  • trina

Ja men grattis. Vad vill du få ut av denna tråden? Det här är som ett slag i ansiktet för mig! Uppenbarligen är du fertil, toppen, men det är inte alla. Svårt att få barn forum är för mig personer som har svårt att få barn och försöker på ett eller annat sätt genom behandlingar få barn.

Jag har ingen ägglossning och ingen mens, jag har inte en chans att bli gravid naturligt! Och här kommer du och försöker peppa folk med "vänta ett par år så löser det sig". Det löser sig inte så perfekt för alla!

• Anonym (8 år)

Grattis ts!

trina: ts vill förmedla hopp och inget annat! Är man inte steril kan man rent teoretiskt bli spontant gravid till slut. Jag vet rätt många som blitt det och det inger alltid hopp även om jag själv kämpat långt längre än ts och helt gett upp hoppet om egna ägg. Självklart ska man göra IVF och allt vad vården nu kan erbjuda,men är man under 45 ska man hålla fönstret öppet mot ett spontanmirakel också. Man vet nämligen inte! Glad  Ts sa aldrig att man skulle vänta så löser det sig!

trina skrev 2014-03-09 14:10:58 följande:
    Ja men grattis. Vad vill du få ut av denna tråden? Det här är som ett slag i ansiktet för mig! Uppenbarligen är du fertil, toppen, men det är inte alla. Svårt att få barn forum är för mig personer som har svårt att få barn och försöker på ett eller annat sätt genom behandlingar få barn. Jag har ingen ägglossning och ingen mens, jag har inte en chans att bli gravid naturligt! Och här kommer du och försöker peppa folk med "vänta ett par år så löser det sig". Det löser sig inte så perfekt för alla!
    Superduperbitterfitta.blogg.se <-- Bitter och Barnlös

Ett slag i ansiktet? Att vi försökte i sex år innan vi fick barn?? Hade vi inte svårt att få barn då eller? Du kan ju knappast säga att vi är så värst fertila när det tog mer än fem år för oss att bli gravida. Ja du är verkligen bitter. Och hemskt elak dessutom. Blev jätteledsen av att du skrev så här. Hur många år har du själv försökt? Antar att det är längre än våra sex år då.... Vi vet inte varför vi inte blev det tidigare men efter två tre år har man ju inte mycket hopp om att det ska bli något. Man måste väl inte göra behandlingar för att ha svårt att få barn? Jag trodde alla som inte blivit gravid inom ett år räknades som att ha svårt att få barn... Tråkigt för dig att du inte har en chans att bli gravid naturligt, då gör ni ivf alltså? Men å andra sidan kan du ju mycket väl bli gravid nu med behandling... så vad är du så jäkla elak emot mig för??
    Anonym (8 år) skrev 2014-03-09 14:49:58 följande:
    Grattis ts! trina: ts vill förmedla hopp och inget annat! Är man inte steril kan man rent teoretiskt bli spontant gravid till slut. Jag vet rätt många som blitt det och det inger alltid hopp även om jag själv kämpat långt längre än ts och helt gett upp hoppet om egna ägg. Självklart ska man göra IVF och allt vad vården nu kan erbjuda,men är man under 45 ska man hålla fönstret öppet mot ett spontanmirakel också. Man vet nämligen inte!   Ts sa aldrig att man skulle vänta så löser det sig!

Tack. Du är en mycket mer ödmjuk människa än den tidigare..... Hoppas hoppas att det ska bli en liten för dig också till sist! Precis, jag skrev att det kan hända spontant, inte alls att man "ska vänta så löser det sig." En del har svårt med läsförståelsen.
    mr me skrev 2014-03-09 10:36:55 följande:
    Grattis!

Tack!
    Anonym (a) skrev 2014-03-09 10:51:30 följande:
    Stort grattis!! får man fråga hur gammal du är? jag är 35 och börjar bli sugen på barn så jag känner det är mer än hög tid.

Jag är 33, var 32 när sonen föddes. Det är säkert bra att börja nu. Om det skulle ta lång . Hoppas du inte behöver vänta så länge som vi gjorde!
  • Killerhillary

Stort grattis! 

Ta inte åt dig av den tråkiga kommentaren ovan. Det är klart att sex års försök gör att du är väl kvalificerad att klassas som "svårt att få barn". Om det nu hade funnits en sådan kvalifikationsgräns. Vilket det inte gör. 

Grattis igen!

• Anonym (ZKT)

grattis TS till erat barn

jag o min man har kämpat i 7 långa år o nu har vi äntligen våran dotter hos oss =) som är snart 4 månader hon kom till genom 6e IVF försöket

vi har haft en tuff lång resa
    så jag förstår att du är överlycklig =))) vem är inte det efter så många års kämpande

GRATTIS IGEN

• Anonym (:()
    Anonym (b) skrev 2014-03-09 11:09:32 följande:

Vad tråkigt med er förstfödda! :( 
    Vad v ar det som gjorde att ni fick lov att göra flera ivfer? 

Vi har försökt i 6 år med endast ett missfall i bagaget för tre år sedan, två misslyckade ivfer sedan dess och måste nu vänta med det tredje försöket pga att jag måste gå ner i vikt först, har gått upp 15 kg under denna ivf karusell och blir nu nekad pga det. 
  • Anonym (b)
    Anonym (:() skrev 2014-04-01 11:47:58 följande:
    Vad tråkigt med er förstfödda! :( 
    Vad v ar det som gjorde att ni fick lov att göra flera ivfer? 

Vi har försökt i 6 år med endast ett missfall i bagaget för tre år sedan, två misslyckade ivfer sedan dess och måste nu vänta med det tredje försöket pga att jag måste gå ner i vikt först, har gått upp 15 kg under denna ivf karusell och blir nu nekad pga det. 
    Vi var oförklarligt barnlösa, men förmodligen låg felet hos mina ägg samt ägglossningen. Hoppas att du lyckas gå ner i vikt fort så att ni kan göra nästa ivf. Lycka till!
    Anonym (a) skrev 2014-03-09 11:13:46 följande:
    Beklagar er förstfödda som dog så sorgligt! men grattis till era tvillingar

Problemet är att relation är så ny bara varit ihop i ngr månader..
    Tack! Knepigt med ny relation och barnlängtan. Det är bara ni som kan bestämma vad som är rätt för er.

• Anonym (En till)

Grattis TS!!!

Vår son föddes 6 år och två månader efter att vi startade bebisverkstan, vi gjorde utredning redan efter ett år (inga fel) och blev gravida efter två IVF-behandlingar! Glad Jag är idag så tacksam över hur livet har blivit, det är bara allt det vi gick igenom som kunde leda fram till just exakt det här barnet!

När jag var barnlös så blev jag alltid lite peppad av att läsa om folk som lyckades efter många år.

Svar på tråden Barn kom efter sex år. :-)