• Anonym (Elin)

Hur vill du bli dissad av någon du just träffat?

Med inspiration av en annan tråd så undrar jag hur ni vill bli dissade? Ponera att du mailat lite med någon på en dejtingsajt, ni kanske har gått över till sms och telefonsamtal också. Du är intresserad och vill boka en riktig dejt, medan den andra personen inser att hon eller han inte är intresserad längre. Hur vill du att personen avslutar det hela? 

Och ponera att det går så långt som till en dejt. Eller kanske till och med två eller tre dejter. Ni till och med kysser varandra. Du nu ett ännu större intresse, men den andra personen känner inte samma. Hur vill du att personen avslutar då? 

Jag har själv mailat med en hel del män på dejtingsajter, och gått på en del dejter med, och det är alltid lika svårt och jobbigt att avsluta när jag känner att jag inte vill gå vidare, eftersom jag inte vill såra. Jag har ett sådant scenario just nu faktiskt. Jag var på en dejt för en vecka sedan med en kille som var supertrevlig, och jag skulle gärna träffa honom igen som vän, men han är verkligen inte den jag söker som partner. Hur skall jag framför det? 

Dela gärna med er av era tankar!

• Svar på tråden Hur vill du bli dissad av någon du just träffat?
  • Anonym (oj)

Det är inte du, det är mig det är fel på.

• Queenie70

Skulle föredra en lögn om att han visserligen är grymt attraherad av mig och att han är ledsen för att han trasslat till det så, men att han och hans ex beslutat att ge förhållandet en ny chans :)

• Anonym (d)

Men ren o skär ärlighet. Att det inte känns som vi har rätt kemi.

• Anonym (Elin)

Väldigt olika svar. :) 

Är det okey att säga att man vill fortsätta som vänner, eller är det bättre att klippa helt även om man gillar mannen i fråga som person?

• Anonym (d)
    Anonym (Elin) skrev 2014-03-09 16:55:16 följande:

Väldigt olika svar. :) 

Är det okey att säga att man vill fortsätta som vänner, eller är det bättre att klippa helt även om man gillar mannen i fråga som person?

Bättre att klippa rätt av.. annars kommer han alltid har förhoppningar o kommer bara bli mer sårad i slutändan.
  • Baby Firefly

Om det bara handlar om några dejter och kanske nått ligg så bryr jag mig inte hur det hela avslutas. Det bästa kulle nog vara om det rann ut i sanden då jag inte lärt känna personen efter några få dejter och därför inte bry mig nämnvärt. 

• Anonym (Werton)

Jag tycker om dig men är inte förälskad i dig. Ibland träffar man på människor där det inte klickar hela vägen.Det är jättetråkigt att säga det. Jag kommer även att få väldigt mycket att göra framöver och jag har inte den tiden att lägga på oss.

Två månader av sms och telefon. Tre långhelger tillsammans.

Det översta fick jag höra i fredags och han åkte hem i måndags..

Ärligt och rakt.

• segelvind

Usch, tycker också att det där är supersvårt. Förra gången så hade vi visserligen setts ett tag men då sa jag som det var. Att mina känslor inte var vad jag hade hoppats på. Men annars har det hänt att jag bara låtit det rinna ut i sanden, det känns inte bra däremot

• Anonym (y)
    Anonym (Werton) skrev 2014-03-09 17:01:59 följande:
    Jag tycker om dig men är inte förälskad i dig. Ibland träffar man på människor där det inte klickar hela vägen.Det är jättetråkigt att säga det. Jag kommer även att få väldigt mycket att göra framöver och jag har inte den tiden att lägga på oss.

Två månader av sms och telefon. Tre långhelger tillsammans.

Det översta fick jag höra i fredags och han åkte hem i måndags..

Ärligt och rakt.
    Precis ärlighet och framförallt ett svar! Bara bli kylig, skådespel, sluta svara etc. går bort. Det vilseleder bara och sårar ändå förr eller senare.

Säg precis som det är, det kommer göra ont om den andra parten vill annat, men tyvärr.
  • Madida

Att bara sluta svara är bland det mest irriterande som finns. Jag föredrar att han är ärlig och säger precis hur det är, att han inte är intresserad.

I'm not bossy. I just have better ideas than you
  • Anonym (tjejen)

Jag brukar köra med att "du är för manlig för min smak tyvärr" om jag inte är intresserad längre efter att just ha sett en bild och personen kanske är för gammal... Känns som att de har tagit den dissen ganska bra.

• Anonym (c)

om man har träffats IRL så skulle jag höra av mig och säga att det var trevligt absolut, men jag kände inte de rätta vibbarna. Man behöver inte vara elak och säga att det berodde på att han inte var attraktiv, att man inte gillade hans fotsvett eller vad det nu var Glad 

Har en killkompis som blev dissad efter en date. Han brukar fråga kvinnorna han träffar varför och denna svarade att hon inte kände några sexuella vibbar från honom. Jag tror inte jag skulle våga säga precis det, om jag nu tyckte så men hon var ärlig. 

Har man inte setts men hunnit maila en del så skulle jag ev bara låta det rinna ut i sanden

Har faktiskt en gång, trots att vi sågs IRL, bara tvärslutat med kontakten. Det berodde på att han var så dryg och självupptagen så jag insåg direkt att det här skulle inte bli nåt mer. Han mailade ett par ggr efteråt som jag inte svarade på.

• Robert 832

Anledningen till att du får olika svar är för att det är en fråga som många tycker olika i. Finns inget simpelt svar och i slutändan handlar det om vem man ska dissa och hur det känns rätt att dissa den personen. Oavsett om det är jag eller den andra som tycker att kemin inte stämmer eller vad än anledningen är så brukar jag, om möjligt, gärna fortsätta som vänner.

• Anonym (Elin)
    Robert 832 skrev 2014-03-10 00:38:44 följande:
    Anledningen till att du får olika svar är för att det är en fråga som många tycker olika i. Finns inget simpelt svar och i slutändan handlar det om vem man ska dissa och hur det känns rätt att dissa den personen. Oavsett om det är jag eller den andra som tycker att kemin inte stämmer eller vad än anledningen är så brukar jag, om möjligt, gärna fortsätta som vänner.
    Antagligen det klokaste svaret hittills. Du har rätt. Varje person och situation är unik och man får nog känna in läget helt enkelt... 
  • Anonym (Gloria på sniskan)
    Anonym (Elin) skrev 2014-03-09 14:45:49 följande:

Med inspiration av en annan tråd så undrar jag hur ni vill bli dissade? Ponera att du mailat lite med någon på en dejtingsajt, ni kanske har gått över till sms och telefonsamtal också. Du är intresserad och vill boka en riktig dejt, medan den andra personen inser att hon eller han inte är intresserad längre. Hur vill du att personen avslutar det hela? 

Och ponera att det går så långt som till en dejt. Eller kanske till och med två eller tre dejter. Ni till och med kysser varandra. Du nu ett ännu större intresse, men den andra personen känner inte samma. Hur vill du att personen avslutar då? 

Jag har själv mailat med en hel del män på dejtingsajter, och gått på en del dejter med, och det är alltid lika svårt och jobbigt att avsluta när jag känner att jag inte vill gå vidare, eftersom jag inte vill såra. Jag har ett sådant scenario just nu faktiskt. Jag var på en dejt för en vecka sedan med en kille som var supertrevlig, och jag skulle gärna träffa honom igen som vän, men han är verkligen inte den jag söker som partner. Hur skall jag framför det? 

Dela gärna med er av era tankar!

I första scenariot får han gärna dröja med sitt svar och låta mig ana att han inte är intresserad, men sen efter ett par dagar vill jag att han skriver ett mail eller sms där han lite kort förklarar att han inte tror att vår kontakt kan utvecklas till något mer, men att han tycker att han önskar mig lycka till i mitt fortsatta sökande.

I andra scenariot ser jag helst att han skriver ett lite längre sms till mig. Helst nåt om att han uppskattade dejten, men att han efteråt har funderat lite och kände att nåt saknades för att han ska vilja ta det vidare. Han får gärna komma med nåt i stil med "jag brukar dras till väldigt äventyrliga tjejer och anser att det är vad jag passar bäst med" (alltså nåt som är tvärtemot vad jag är). Dock inte att man föredrar smala och nån är tjock eller liknande, så här krävs det alltså nåt som personen inte kan ta illa upp av. Typ att man bara gillar svartrockare eller hippies om nån är modern i sin stil. Helst att man ska gilla nåt konstigt som den andre inte vill vara.
  • Anonym (Gloria på sniskan)

Det jag själv brukar säga är väl kanske det bästa egentligen. Jag hör av mig och tackar för senast, men skriver att jag brukar känna ganska omgående om jag kan utveckla känslor för en person och att jag inte kände så i hans fall. Sen tackar jag också för dejten, önskar honom lycka till med dejtingen och säger att han är välkommen att kontakta mig om han vill ta en fika som VÄN nån gång framöver (säger detta endast om jag själv kan tänka mig vara vän med honom). Då ligger bollen hos honom så får han avgöra detta.

• HäckHäxan

Räcker väl med att påpeka att du och jag är nog inget för varandra, behöver inte vara svårare än så.

Eller som din fråga då. Bara att säga att du är jättetrevlig och jag är gärna din vän, men den där kemin för annat finns inte. Bollen är hans och han kan själv avgöra vad han vill eller inte vill.

Canis meus id comedit
Svar på tråden Hur vill du bli dissad av någon du just träffat?