ärendet upp i tingsrätten ang avhysning
känns som jag lever i en bubbla att jag ska vakna ur denna bubbla och inse snart sitter man på gatan vad händer då.
jag blev akut sjuk i december och i Jan fick bara en halvlön och det täckte inte hyran samt pengarna ifrån Fk drog ut på tiden och sökte då hjälp via socialtjänsten men fick ett nedlåtande svar varför har du inga pengar fast jag förklarade läget och sen kom jag ingen vart där
och min hyresvärd ville inte ge mig uppskov han skickade ärende till kronofogden då hade jag som det stod i brevet 3 veckor att betala, jag betalade inom denna gräns jag faxade in till min hyresvärd att det var betalt ett kontoutdrag. som bevisade detta
pratade sen med Kf ang avhysningen utan fick då besked om jag har betalt så måste min hyresvärd gå via tingsrätten för få saken prövat där.
får ett brev ifrån min hyresvärd att dom har mottagit min betalning.
för 1 vecka får jag ett brev ifrån kronofogden att min hyresvärd att skickat ärendet vidare till tingsrätten.
nu känns allt mörkt jag vet att det var min ansvar att betala hyra i tid och önskar att jag inte hade blivit sjuk lever på marginalen varje månad så jag har inte kunnat sparat så har ingen buffert som man borde ha.
men nu känner jag ångest vad händer nu jag har ordnat ett boende åt min son om det händer då jag vill att han ska ha det tryggt inte behöva flytta runt eller bo på vandrahem och det känns skönt men tufft men han går föra allt annat .
var nere på socialtjänsten och visade upp brevet och undrar vad det är för folk som jobbar där frågade vad händer nu och fick svar vi är ingen bank eller bostadsförmedling.
det vet jag att dom inte är och jag har jobbat sen jag var 14 aldrig begärt pengar men nu när jag hamnade i en kris då får man kalla handen jag frågade om dom kunde ringa och prata med min hyresvärd för se om jag kunde få bo kvar
jag nu är allt svart ångest över allt