• MUM2B

30-årspresent till min gravida väninna?? Hjälp!!

Hej! Ngn som har tips på bra present till henne? Det ska vara ngt för att "skämma" bort henne- hon pluggar och lägger inga pengar på sig själv för tillfället.. Har funderat på en behandling av ngn sort (som hon kan göra fast hon är gravid..) Ngn som har tips? Hon bor i Stockholm och priset ca 800kr.. Tacksam för svar!!

• Svar på tråden 30-årspresent till min gravida väninna?? Hjälp!!
  • Miamaria77

Kanske en behandling på salongen www.vida.nu som ligger nära Odenplan?

Britt som jobbar där är jättetrevlig och duktig tycker jag och flera av dem jag tipsat om.

• Bijouu

En lyxig pläd eller filt..passar henne nu under graviditeten ovh sedan funkar den bra till babyn.
    eller en fotbehandling, ex. massage.

• Fenris

jag skulle bli glad för en bok typ "Att föda" eller nåt, kanske inte låter så lyxigt, men den kommer ju väl till pass..sen skulle även jag kunna skriva under på en ryggmassage...guuud sååå sköööönt..

(v.31+1)

• Emmec

Jag skulle bli jätte glad för pedikyr nu när ja e gravid, skulle inte lägga pengar på det själv men det skulle va härligt. Man når ju liksom inte fötterna längre... så de kan ju va bra bara för att få tånaglarna klipta om inte annat. :)

• ökenblomman

Axelssons har gravidmassage med massagebänkar med hål för magen.

• MUM2B

Jaha- det låter som en bra grej ju.. Hon är inte så stor än, men det kan vel vara skönt ändå.. Tack!

• Belana

Jag håller med de ovan, hade velat ha något sånt här:

- gravidmassage
    - pedikyr
    - gravidyoga

så att man mår bra.

• minibulan

Boken "Att föda" av Gudrun Abascal:kanonbra, förberedande eller en humoristisk "handbok för gravida" av Vicky Lovine, komisk.

Fotvård eller huvudmassage hos någon duktig massör.

• Caar

En klippning till håret på en bra salong. Är något som man sällan unnar sig medan man pluggar. Annars lät pedikyr och massage bra.

• Sailor

Fotvårdsbehandling eller ansiktsbehandling...Eller kanske lite prylar som hon kan ha användnig för hemma typ weleda havandeskapsolja (finns på hälsokostbutiken, har även aromaterapeutisk effekt), ny morgonrock, tofflor, snyggt nattlinne som rymmer magen, badolja/badsalt. Kanske en skiva med klassisk musik? Fin choklad och exotisk frukt. Stora barnaboken är en investering, rymmer allt från förlossning till större barn.

• mimmib

Hasseludden Ysuragi har behandlingar för gravida, jättemysigt.

Svar på tråden 30-årspresent till min gravida väninna?? Hjälp!!