• Bebissugen01

    Får ej igång kroppen!

    Hej! Jag slutade i sep 2012 med preventivmedel. Pring. Tanken var att vi skulle försöka skaffa barn. Min mens kom aldrig igång så vi tog kontakt med gynekolog och jag gick i tre omgångar på primolut och pergotime, enkel, dubbel och trippeldos, men ägglossning skedde aldrig. Sedan fick jag testa tre månader på metformin, inget hände. Jag tog då kontakt med en som hållerpå med kinesisk medicin, örter och akupunktur. Jag har fått mens en gång sedan jag började med detta, men nu har jag gått där i fem månader. Det börjar kännas lite som inget händer. Har någon varit med om denna behandling förr? Fungerar det? Vad är era erfarenheter? Tack på förhand!

  • Svar på tråden Får ej igång kroppen!
  • Bebissugen01

    Hej!
    Nej det är nästa steg i så fall, tror jag, hos gynekologen, men jag ville se om kroppen kom igång av "sig själv" eftersom det blir ju ändå stor påverkan med sprutor..Men jag vet inte....?

  • Det vackraste

    Ifall trippeldos pergo inte funkade så är det nog bara sprutor som hjälper. Du kanske tycker det verkar läskigt? :-/ Har gjort ivf en gång och tog då injektioner för att stimulera äggtillväxt. Tror det är samma som används när man ska stimulera ägg som ska släppa själv, men då i lägre dos. Det var inte alls farligt iaf. Kändes inget.

Svar på tråden Får ej igång kroppen!