• Anonym (:()

Vill inte gå till skolan imorgon :( behöver en ursäkt

Går andra året på gymnasiet. Har inte vart där på två veckor nu och min lärare har ringt mig flera ggr men jag har inte svarat eftersom jag inte vet vad jag ska säga.
    Vill inte säga som det är, att jag är ledsen och mår jättedåligt. Av olika anledningar, orkar inte gå in på dom nu.

Egentligen vill jag nog gå dit imorgon men vet inte vad jag ska hitta på för ursäkt varför jag inte varit där på två veckor... kan någon hjälpa mig? 

• Svar på tråden Vill inte gå till skolan imorgon :( behöver en ursäkt
  • Anonym (kräksjukan)

Säg att du haft influensan eller kräjsjukan

Hade vart bättre med något som inte är sjukdomsrelaterat :( men det kanske är svårt..

• Surrender4Me
    Anonym (:() skrev 2014-03-09 22:13:21 följande:
    Hade vart bättre med något som inte är sjukdomsrelaterat :( men det kanske är svårt..
    Säg bara att du har mått dåligt, mer än så behöver inte läraren veta..
  • Modernmom

Berätta som det är, sök hjälp av kurator/psykolog och vad vet jag... LÖS PROBLEMET?

Han ringer nog också bara för att tala om att du inte får studiebidrag nästa utbetalning.

Usch, det är så jobbigt att jag funderar på att hoppa av helt och hållet

• Surrender4Me
    Modernmom skrev 2014-03-09 22:20:42 följande:
    Berätta som det är, sök hjälp av kurator/psykolog och vad vet jag... LÖS PROBLEMET?

Han ringer nog också bara för att tala om att du inte får studiebidrag nästa utbetalning.
    Om föräldrarna har bostadsbidrag kan dom väl få det indraget också om inte barnen går till skolan?
    Surrender4Me skrev 2014-03-09 22:26:27 följande:
    Om föräldrarna har bostadsbidrag kan dom väl få det indraget också om inte barnen går till skolan?
    Föräldrarna är inte inblandade 
  • Anonym (Mia)

Det finns nog inte så många andra giltiga orsaker att vara borta två veckor från skolan än sjukdom. Om du inte vill prata med din lärare om hur du mår så kanske du kan träffa nån skolsyster eller någon annan vuxen i skolan som känns lättare att prata med?

Anonym (Mia) skrev 2014-03-09 22:36:53 följande:
    Det finns nog inte så många andra giltiga orsaker att vara borta två veckor från skolan än sjukdom. Om du inte vill prata med din lärare om hur du mår så kanske du kan träffa nån skolsyster eller någon annan vuxen i skolan som känns lättare att prata med?
    Vill inte prata med någon om hur jag mår för de kan inte hjälpa mig ändå... har haft samtalskontakt sedan grundskolan med kuratorer och liknande men det hjälper inte ett dugg... :(
Svar på tråden Vill inte gå till skolan imorgon :( behöver en ursäkt