demensboende
Jag jobbar med dementa och vi har det riktigt tungt just nu. det vore inte nå problem hoppas jag att få gå hen tidigare men när ska man tala om föf chefen? Är i v 11 nu.
Jag jobbar med dementa och vi har det riktigt tungt just nu. det vore inte nå problem hoppas jag att få gå hen tidigare men när ska man tala om föf chefen? Är i v 11 nu.
Jag jobbar också på en tung avdelning, med dementa, på korttidsboende och pratade med min chef runt vecka 10 med första barnet, för jag ville ha.min semester ihop med havandeskapspenningen. Kände mig mest nervös över att det var såpass mycket aggressiva patienter som kommit från psyk och man visste inte vad som kunde hända, min chef kunde ju inte släppa hem mig pga det men hon hjälpte mig så jag fick mina 4 veckor semester och 1 vecka tjänstledig innan jag gick på havandeskapspenning. Så det var det man kunde göra sa hon. Nu är jag i v6 och känner mig som en blåval och jobbar natt då får se hur det blir denna gången....lycka till med allt!
Du får graviditetspenningen, och ev kan du ju ta ut din semester innan dess. Jag har jobbat till vecka 33-34 båda gångerna, vilket gått bra. Det är bara att gå ifrån situationen om någon boende blir aggressiv, inget är viktigare än ditt barn. Och det finns alltid någon som kan byta, kanske på annan avdelning till och med.
Jag ska ha semester från v 29-32..kanske kan jobba nån vecka till efter det.. förhoppningsvis jobba mer på andra avdelningen då är det är betydligt lugnare fysiskt där.
Jobbar som timvikarie på demensboende och har bf 5 augusti. Kommer att ha ett vikariat fram till 6 juli och sen får vi se vad som händer. Enhetschefen är stöttande och införstådd med situationen men vill ändå ge det en chans och tycker att vi får ta det som det kommer. Det är en fysiskt väldigt tung avdelning så jag kommer få tänka mycket på hur jag jobbar och att inte göra tunga uppgifter i onödan.