Flugseende (prickar, streck i synfältet)
Jag har sedan ett år tillbaka sett "prickar" och "sträck" i mitt synfält när jag har varit ute på ljusa dagar men inte brytt mig så mycket om detta. Nu har det dock blivit ett problem för mig då jag även har det inomhus, jag har dessa HELA tiden!
Jag har varit på vårdcentralen för att kontrollera vad det är men de kunde inte hitta något fel, alltså inga skador på ögat eller liknande och skickade därför en remiss in till ögonkliniken som jag nu väntar på.
När jag nu har läst lite på nätet så har jag kommit fram till att det nog är flugseende jag har eller grumlingar på glaskroppen som det så fint heter. Det verkar inte som att chanserna för att jag kommer bli fri från detta är särskilt stora och jag har svårt att acceptera att jag för alltid kommer se på det här viset, med saker som flyter runt i mitt synfält. Jag känner mig ledsen rätt och slätt...
Någon annan som har samma sak som kan berätta hur man vänjer sig vid detta?
Hur lär man sig att acceptera det?
Jag vet att detta inte är något allvarligt i jämförelse med en del andra sjukdomar och skador men det är en stor grej för mig då det verkligen påverkar mitt vardagliga liv då jag har svårt att läsa och liknande.
Jag vill bara ha tillbaka mina vanliga ögon :(