• Emsanyeah

Hjälp med bildredigering

Hej jag undrar om någon vänlig själ skulle vilja hjälpa mig med att göra om en bild på min fina gosse? Jag hade sedan tänkt att göra en förstoring av bilden. Jag är så kass på photoshop, har testat mig fram men inte kommit någon vart. Vill inte ha någon större ändring, bara att bakgrunden blir vit typ.. Så, pleease Cool

Någon?

• Svar på tråden Hjälp med bildredigering
  • Paulina P P

Inte så bara alla gånger. En snygg markering kan ta tid och ska det se naturligt och inte utklippt ut måste ljuset i originalbilden bearbetas också. Hyfsat enkelt men går inte på fem minuter direkt.

• Ellie

Håller med om att det inte är så lätt. En sak om det skall göras för ett litet foto att ha i plånboken, en helt annan sak om det skall vara ett foto som skall förstoras och hängas på väggen.
    Jag spenderade ca 30 min för att testa lite, men är inte nöjd med resultatet. Har inte mer tid nu.
    Kanske bäst om du vänder dig till fotograf och ber dem redigera och förstora?

• Emsanyeah

Det blev ju jätte bra, huvudsaken är att man inte ser bakgrunden. Den sparar jag, tack så mycket!! :)

• Ellie
    Emsanyeah skrev 2014-03-10 18:06:37 följande:
    Det blev ju jätte bra, huvudsaken är att man inte ser bakgrunden. Den sparar jag, tack så mycket!! :)
    Varsågod! Jag använde GIMP - ett program som är gratis att ladda ner. Det finns instruktionsvideos mm för det mesta om man googlar, så det behöver inte vara så krångligt. Skall det bli riktigt bra tar det såklart lite tid och tålamod. Och det kräver att intresse finns. Glad
Svar på tråden Hjälp med bildredigering