• Namine

ont i bröstet/bröstryggen vid graviditet

hej,

jag måste få fråga. är det någon som har haft ont i bröstryggen och bröstet. är gravid i v.25 och började igår få ont. vet ju att jag är för ung för en hjärtinfarkt men ändå. det gör ont i bröstryggen och fram mitt i bröstet ganska högt upp och jag försöker för allt i världen komma på om det är ryggen som spökar eller om jag fått en propp i lungan. man oroar sig ju jättemycket för onödiga saker men ja jag vet inte vad det kan vara.

någon som haft lika? hade även igår kväll ont under brösten men då blev det bättre när jag rätade på mig.

• Svar på tråden ont i bröstet/bröstryggen vid graviditet
  • Jezziebelle

Jag har nog samma problem som dig var det gör ont och för mig är det musklerna i ryggen som spökar. Jag tog upp det för några veckor sedan när jag var hos min barnmorska och fick komma till sjukgymnasten på min vårdcentral som hjälpte mig hitta mina problemområden och vad jag kan försöka göra hemma och på jobbet för att underlätta. 
    För mig var det musklerna i ryggen som strejkade av att bära all extra vikt från magen.

Ta upp det med din BM eller ring din vårdcentral och försök få komma till sjukgymnasten. Hoppas det blir bättre :) det är för jäkla jobbigt iaf.

• Namine
    Jezziebelle skrev 2014-03-10 10:49:03 följande:
    Jag har nog samma problem som dig var det gör ont och för mig är det musklerna i ryggen som spökar. Jag tog upp det för några veckor sedan när jag var hos min barnmorska och fick komma till sjukgymnasten på min vårdcentral som hjälpte mig hitta mina problemområden och vad jag kan försöka göra hemma och på jobbet för att underlätta. 
    För mig var det musklerna i ryggen som strejkade av att bära all extra vikt från magen.

Ta upp det med din BM eller ring din vårdcentral och försök få komma till sjukgymnasten. Hoppas det blir bättre :) det är för jäkla jobbigt iaf.

tack för svaret. ja det är för jäkla jobbigt och man blir ju orolig att det ska vara något annat. men som du säger så tror jag också att det är muskler eller liknande.
    hade det varit en propp eller något så känns det ju som att man skulle haft det jobbigt med andningen också

• supersötasilversara

Hade precis lika för någon v sen (v38) ! Jag hade någon muskelknuta i ryggen som gjorde att det blev så, min man masserade och så släppte det. .

• Namine
    supersötasilversara skrev 2014-03-10 20:04:19 följande:
    Hade precis lika för någon v sen (v38) ! Jag hade någon muskelknuta i ryggen som gjorde att det blev så, min man masserade och så släppte det. .
    fick massage igår men det hjälpte tyvärr inte. ska till farbror doktorn i morgon så ska han få klämma lite. får se om vi får någon ordning på det.
  • supersötasilversara
    Namine skrev 2014-03-10 21:12:27 följande:
    fick massage igår men det hjälpte tyvärr inte. ska till farbror doktorn i morgon så ska han få klämma lite. får se om vi får någon ordning på det.

Hoppas du får hjälp! Jag funderade ett tag på om det kunde vara gallstensbesvär när jag hade sådär...? Det verkar ju vara liknande känsla.
  • Namine
    supersötasilversara skrev 2014-03-11 17:32:12 följande:

Hoppas du får hjälp! Jag funderade ett tag på om det kunde vara gallstensbesvär när jag hade sådär...? Det verkar ju vara liknande känsla.
    det gick bra. fick paraflex att äta och doktorn trodde på muskelsmärta och jag håller med honom. låter rimligt. han skulle ringa tillbaka på fredag och kolla läget
Svar på tråden ont i bröstet/bröstryggen vid graviditet