Hur fort kan det gå illa?
Hej
Kanske finns det någon här som känner igen sig och som kan råda?
v.4+6 fick jag en brun flytning som sedan har hållt i sig sedan dess. Det behövs endast ett trosskydd på hela dagen så det är inte mycket. Jag hade få graviditetssymtom och de är helt borta sedan ca en vecka.
5+2 besökte jag BM då jag var var övertygad om att jag fått MF då de bruna flytningarna inte slutade och inte hade gravsymtom. Jag fick där göra ett gravtest (en ganska okänslig variant) som visade svagt positivt. Jag fick med några hem med instruktionerna att testa igen två dagar senare för att se om det ökade. Jag kunde inte se någon ökning på 5+4.
På dagen började jag att känna ont på vänster sida som höll i några minuter. Det kom sedan tillbaka några gånger den dagen.
5+5 ringer jag och bokar en tid akut då jag misstänker att jag kan ha ett x och får tjata mig till ett blodprov då jag vill sätta igång processen så att det finns ett värde att jämföra mot på måndagen när vardagen var åter. Till-och-från-smärtorna fortsätter med glesa mellanrum.
I dag v6+0 kontaktar jag BM igen och berättar och hon råder mig att ringa till gynmott. Hcg-värdet som togs 5+5 låg bara på 685 så det är ju för lågt för tiden.
Hon på gynmott bedömer att jag kan vänta till i morgon men säger att om det blir värre så skall jag åka in akut.
Frågan är nu bara vad som är värre...?
Jag har inte ont hela tiden fortfarande men nu känner jag av det som att det spänner hela tiden, mest på vä sida. Har fått som en sjukdomskänsla i kroppen med ont i musklerna och känner oxå mer av molande värk i så väl livmodertrakten som långt ner i ryggen.
Jag ville sätta igång processen då jag är livrädd att bli av med en äggledare, jag har nog med minskad fertilitet pga min ålder så jag har inte "råd" att mista en äggledare.
Jag har alltså inte fått konstaterat ett x men mycket tyder på det. Hur fort kan det "gå utför"?