• Ny här

Lyrica - kom med era erfarenheter!

Jag har nu fått lyrica utskrivet av min läkare efter att ha prövat sertralin, och även sertralin i kombination med mirtazapin. Har även imovane och sobril för tillfällen då det behövs. Någon som testat nått av detta tidigare?

Vill gärna höra era erfarenheter av denna medicin, och tar tacksamt emot tips. Öppen för allt för det kan inte bli värre än det är känns det som.

Kanske ska säga att jag är under medicinering för GAD och depression. Vad fick ni Lyrica mot?

Tack!

• Svar på tråden Lyrica - kom med era erfarenheter!
  • Anonym (ffff)

Lyxliv med imovane, sobril och lyrica!! Det är kul att flyta på, lyrica är skönt muskelavslappnande. Fick det som behovsmedicin mot ångest, funkade utmärkt. 

• Queenie70

Det jag sett av läkemedlet är att det är beroendeframkallande och ett helvete att sluta med. Rent personligen fick jag det i låg dos utskrivet en kort period pga en nervskada i handen. Men jag tyckte inte det hade nån effekt och slutade efter ett par veckor utan några utsättningsproblem. Men då fick jag det också i väldigt mycket lägre dos än vad man får när det skrivs ut för psykiska problem.

• Ny här
    Anonym (ffff) skrev 2014-03-10 20:14:01 följande:
    Lyxliv med imovane, sobril och lyrica!! Det är kul att flyta på, lyrica är skönt muskelavslappnande. Fick det som behovsmedicin mot ångest, funkade utmärkt. 
    Lyxliv, det var ju ett sätt att se på det. Tycker inte sobrilen har nån större effekt faktiskt.
    Hur hög dos av lyrica tog du? Några biverknigar? Skönt att du tyckte den funkade mot ångest just.
  • Queenie70
    Anonym (ffff) skrev 2014-03-10 20:14:01 följande:

Nu tror jag TS främst är ute efter att må psykiskt bra snarare än att flöddra, men ditt inlägg stödjer ju mina erfarenheter av att många som får medicinen utvecklar ett beroende.
  • Queenie70
    Queenie70 skrev 2014-03-10 20:23:36 följande:
    Nu tror jag TS främst är ute efter att må psykiskt bra snarare än att flöddra, men ditt inlägg stödjer ju mina erfarenheter av att många som får medicinen utvecklar ett beroende.

Eller ett missbruk snarare än ett beroende borde jag väl skriva.
  • Ny här

Tack, du förstod rätt!
    Jo jag skulle slippa dessa mediciner helst. Tog lång tid innan jag ens kunde förmå mig att ta de för jag kände mig som "en jkla knarkare" som skulle äta beroendeframkallande mediciner varje dag.
  • Anonym (ffff)
    Ny här skrev 2014-03-10 20:23:00 följande:
    Lyxliv, det var ju ett sätt att se på det. Tycker inte sobrilen har nån större effekt faktiskt.
    Hur hög dos av lyrica tog du? Några biverknigar? Skönt att du tyckte den funkade mot ångest just.
    sobril är inte så potent så du får ta och höja dosen eller byta till stesolid typ. Jag tog 150 mg tror jag det var, i kombo med benso. Biverkningar, alltså jag blev ju hög av det så dimsyn och lite knäpp i huvudet blev jag.
  • NaCl

Jag har ätit Lyrica mot depression/ångest. Tyckte inte det hade nån effekt och jobbigt att sätta ut. Minns inte vilken dos jag hade.

• Anonym (ffff)

Jaa, alltså jag har ju ett blandmissbruk i grunden men man får passa sig att överdriva just benso, det ska vara som en lyxvara och bara vid extrema tillfällen. Men att säga att det är beroendeframkallande tycker jag är fel, man blir inte beroende på samma sätt som av t e alkohol eller heroin, det som händer är att toleransen höjs och man måste höja dosen efter ett tag för att få samma effekt. 
  • Anonym (ffff)
    Ny här skrev 2014-03-10 20:31:10 följande:
    Tack, du förstod rätt!
    Jo jag skulle slippa dessa mediciner helst. Tog lång tid innan jag ens kunde förmå mig att ta de för jag kände mig som "en jkla knarkare" som skulle äta beroendeframkallande mediciner varje dag.
    Vad är alternativet då? Knapra lite piller och må prima eller inte göra det och må skit? Det är ju upp till dig liksom. Jag föredrar att känna mig som en jävla knarkare framför att ta mitt liv. 
Svar på tråden Lyrica - kom med era erfarenheter!