Missfall - blöder fortfarande efter 6 veckor!
Hej,
Jag fick missfall (MA) konstaterat i vecka 10-11. Fostret hade dött i vecka 6.
I vecka 12 startade missfallet av sig självt.
Hade fått Cytotec som skulle sätta igång missfallet, men min kropp reagerade inte på det utan allt startade av sig självt.
Har nu varit på akuten två gånger sedan dess.
Första gången för att jag höll på att förblöda de första dagarna, och andra gången var det för att jag fick en infektion (som uppenbarligen hade med mina rester att göra).
Efter två antibiotikakurer fick jag komma tillbaka och undersökas med UL och ta ett blodprov för att kolla hur mina graviditetshormoner låg till (HCG).
UL visade att jag hade små rester och en del slemhinnor kvar, samt att jag hade fått cystor på båda äggstockarna under den här tiden..
Blodprovet visade att HCG värdet fortfarande var högt. Så jag fick lämna ett nytt blodprov en vecka senare och då visade sig att HCG:n hade sjunkit men att det fortfarande låg på 20.
I övermorgon har jag gått runt i hela 6 veckor och blödigt NON-STOPP, som en vanlig mens varje dag.
Jag ska lämna ett nytt blodprov i dagarna...
Och nu till min fråga kära läsare... Är det verkligen normalt att blöda så här länge efter ett missfall?
Borde jag inte bli skrapad efter så mycket elände och blod om det nu visar sig att HCG hormonet inte har sjunkit till noll denna vecka?