Är det verkligen kcal in och kcal ut som avgör?
Nu ska jag testa shapeup appen och vara noggrann med mina kcal. Jag har testat så många olika sätt och lessnar alltid, och det här är väl det enda sätt jag kan äta vad jag vill, med kontroll, och ändå gå ner i vikt.
Kommer börja med att räkna kcal med hjälp av appen i ett par månader, och sedan lägga till träning. Först vill jag se att det ger resultat.
Mitt experiment är inte just nu att äta nyttigt, utan att äta det jag vill och ändå gå ner i vikt. Vitamintillskott såklart eftersom jag inte kommer få i mig det jag behöver annars. Detta blir första gången jag kommer skita i näringsläran helt ang vitt mjöl och socker och sånt.
(Kommer självklart att gå över till en bättre kost, detta är ett par månaders experiment först som sagt.)
Är det verkligen så att kcal in och ut är det enda som avgör? Spelar det ingen roll vad man äter?
Idag har jag ätit:
*Lunch: En gorbys vesuvio.
*Middag: En nutrilett vaniljshake
*Mellanmål: Två knäcken med jordnötssmör
*Snacks: Ca 100 g Popcorn
Ca 1 liter cola zero och en massa vatten. Jag har ännu 166 kcal kvar som jag får äta idag, men dem ska jag inte förbruka då jag inte litar helt på värdena i appen. Detta blir spännande! Att se om jag kommer gå ner i vikt, och samtidigt få äta dessa förbjudna saker som jag absolut inte skulle ta i under en "normal" diet.
Det blir också intressant att lära mig kontrollera ätandet genom att väga och se hur mkt kcal det faktiskt är, så att det räcker med ett par chips istället för en hel påse, t.ex.
Here we go!