• Anonym (Lammet)

Snälla, låt mig bara få sova nu... Jag är så trött, så trött.

Jag är så slutkörd. Har absolut inget liv. Jag vill inte leva såhär längre, se hur jag sakta tynar bort och min personlighet försvinna. Jag vill ha en framtid och något att kunna hoppas på. Jag orkar inte detta mer.

Är så energilös... Tvingar mig själv att kämpa på, men nu vill jag inte mer. Jag förtjänar ett bättre liv än det här. Jag är en bra person och jag älskar mig själv för mkt för att se hur jag blir allt sämre. Jag vill bara sova. Är så slutkörd att jag inte orkar mer. Snälla, låt mig bara få sova... Låt mig få min vila.

• Svar på tråden Snälla, låt mig bara få sova nu... Jag är så trött, så trött.
  • Scoops

Har inget liv? Vad är det du kämpar med dag ut och dag in som suger musten ur dig så?

• Anonym (Lammet)
    Scoops skrev 2014-03-11 00:57:48 följande:

Har inget liv? Vad är det du kämpar med dag ut och dag in som suger musten ur dig så?

Jag har sjukdomen ME/CFS så allt jag gör är en ansträngning, från att kliva upp ur sängen till att laga mat eller gå viktiga ärenden. Något annat gör jag inte då jag inte har orken. Är sängbunden mestadels av dygnet. Är så sjukt slutkörd...
  • Anonym (Kerstin)

Jag har ingen tröst, men jag sänder gärna en kram till dig.

• Anonym (Lammet)
    Anonym (Kerstin) skrev 2014-03-11 11:31:00 följande:

Jag har ingen tröst, men jag sänder gärna en kram till dig.

Tack du... Du får en ordentlig kram tillbaka.

Detta känns verkligen tröstlöst. Jag hade planer inför framtiden, men kan inte göra något av det nu. Utbildningen jag skaffade mig var bortkastad, jag kan inte träffa nya människor pga hur jag mår och allt sånt får skötas via nätet. Men dejtingsidor funkar ju knappast bra när killarna inte ens vill ge en chansen att jag är sjuk.

Så länge jag bara lägger upp bilder och skriver en presentation får jag mängder med svar, men när de väl får veta att jag inte jobbar och får veta varför så backar de. Jag vill ju inte ljuga, men har försökt undvika ämnet så länge det går därför. Dock är det svårt när hela mitt liv påverkas av detta. Hade nog inte varit lika påverkad om jag hade haft det sociala och kärlek.

Saken är ju den att det inte ens syns på mig hur sjuk jag är, så när jag säger att jag är kroniskt sjuk så verkar folk mest bli provocerade och så måste man hålla på och försvara sig. Det tar jättemycket kraft från mig. Jag blir så frustrerad av det också.
  • Anonym (Kerstin)

Tack, den kramen värmde mig. Det är så tråkigt att höra att du inte får ut det av livet som du vill. Jag har en syster som också är kroniskt sjuk, så jag i alla fall en liten hum, trots att jag inte ens kan föreställa mig hur det är. Man skulle ju självklart önska att alla fick vara friska och att man kunde uppskatta att man är frisk.

Nuförtiden är jag väldigt sorgsen eftersom min livskamrat har dött och jag försöker skapa mig ett liv på egen hand. Det har varit många tillfällen då jag känt mig så övergiven, ensam och misslyckad trots att jag egentligen är en positiv människa.

Vi får hoppas att våren gör oss piggare och gladare och att framtiden har någon trevlig överraskning åt oss!

• Vandelay
    Anonym (Lammet) skrev 2014-03-11 01:53:01 följande:
    Jag har sjukdomen ME/CFS så allt jag gör är en ansträngning, från att kliva upp ur sängen till att laga mat eller gå viktiga ärenden. Något annat gör jag inte då jag inte har orken. Är sängbunden mestadels av dygnet. Är så sjukt slutkörd...
    Vad är det för sjukdom? Hoppas du hittar något glädjeämne i livet snart! Kramar! <3
    Vandelay Industries. Import, export, architecture and latex. These pretzels.... are making me THIRSTY!
  • Zunshin3

Om du har Facebook så finns det en sida där som heter kollodialt silver 2.0, kanske kan hjälpa dig. Sänder stora styrka kramar till dig!

• Anonym (Lammet)
    Zunshin3 skrev 2014-03-14 07:52:09 följande:
    Kolloidalt silver 2.0 ska det vara.

Jag köpte det faktiskt för lite mer än två veckor sedan och har druckit det sedan dess. Tänkte att det kunde vara värt att testa iaf. Vilken dos rekommenderar du? Jag tar 0,5 dl morgon plus kväll.
  • Anonym (Lammet)
    Vandelay skrev 2014-03-11 19:28:49 följande:
    Vad är det för sjukdom? Hoppas du hittar något glädjeämne i livet snart! Kramar! <3
    Vandelay Industries. Import, export, architecture and latex. These pretzels.... are making me THIRSTY!

En neuroimmunologisk sjukdom. Kallades tidigare koniskt trötthetssyndrom, men namnet används ej längre pga förväxlingen med långvarig trötthet. Jag blev sjuk i mycoplasma och sen blev jag aldrig helt återställd.
  • Zunshin3
    Anonym (Lammet) skrev 2014-03-14 16:13:12 följande:
    Jag köpte det faktiskt för lite mer än två veckor sedan och har druckit det sedan dess. Tänkte att det kunde vara värt att testa iaf. Vilken dos rekommenderar du? Jag tar 0,5 dl morgon plus kväll.

Jag är inte så jätte insatt i vilka doser som rekommenderas men om du går med i gruppen så kan du nog få bra svar
Svar på tråden Snälla, låt mig bara få sova nu... Jag är så trött, så trött.