• Anonym (yatawu)

Tjejer! Hur ofta rakar ni er?

Om ni brukar raka er, vilka ställen rakar ni och hur ofta?

kan man ta bort hår permanent?

tycker om att raka mig, känner mig fräschare på nåt vis, men tycker det tar så mycket tid, och efter ett par dagar har det ju vuxit ut igen och efter 1-2 veckor är det så långt att då kan man ju lika gärna låta det vara nån vecka till liksom

och jag har känslig hud så jag måste alltid ligga i ett bad innan och med bad+rakning + rakskum o aloe vera efter tar det ca 1 timme!!

tips?

• Svar på tråden Tjejer! Hur ofta rakar ni er?
  • Anonym (M)

Eftersom jag är singel så rakar jag mig när jag känner för det, skulle jag vara i en relation skulle jag nog raka mig oftare :) jag rakar mig på benen, under armarna och min "fiffi", jag har också väldigt känslig hud och är jag bara noga med att använda rakskum och ett nytt rakblad varje gång så brukar det gå rätt bra :)

• Nyfiken gul

skippa rakskum vid intimrakning! 

bäst är att raka med riktigt hett vatten så porerna öppnar sig och bara lite barnolja som hjälp på traven för bättre glid. Oljan hjälper också till att man inte torkar ut efteråt. 

För övrigt rakar jag mig vid behov.  Jag rakar armhålorna så fort det har vuxit ut, benen rakas väldigt sällan vintertid, bara när dom måste synas i tex tunna strumpbyxor vid fest   - sommartid rakas dom vid behov och då mer ofta. 

Intimrakning när jag känner för det. 

Känslig hud mår bättre av att inte raka sig allt för ofta.

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Anonym (:))

Alldeles för sällan!! Tyvärr

• Cecese

Under armarna och intimrakning oftast varje dag men minst varannan dag. Jag är singel så jag rakar mej inte för nån annan utan helt enkelt för att jag trivs bäst så. Benen rakar jag när jag orkar, kanske en gång i månaden.

• Anonym (lillajag)

Jag rakar under armarna kanske var 3:e dag, benen är jag inte så noga med vintertid, och intim rakning kanske 2 ggr/veckan.

Jag har också känslig hud, spec vid intim rakning.
    Så jag köpte RFSU private area hair helper intim after care, med mycket gott resultat.

• Anonym (latmask)
    Jag är i förhållande med en kille som inte bryr sig om jag har hår här eller där. Så jävla skönt!
    Rakar mig under armarna när minsta lilla stubb har kikat fram, får panik på mig själv och även andra när de är små svarta hår..

Miffimuffen rakar jag sällan just för att jag lätt får svamp eller annat irritation. Men ca 1 gång i månaden/ 1 gång på 2 månader.
    Man ska vara rädd om miffimuffen och ta hand om den :)

Benen rakar jag också kanske 1 gång i månaden. Det är drygt!
  • Anonym (ah)

Jag rakar benen ca en gång i veckan på vintern. På sommaren blir det oftast två gånger. Jag brukade raka armhålorna varannan dag men huden är så känslig att jag numera oftast får nöja mig med var fjärde. Bikinilinjen rakar jag varannan till var fjärde dag.

• Anonym (tjej)

Jag rakar smalbenen, fittan, mellan skinkorna och under armarna. Jag rakar ibland på vintern, men typ en gång i veckan, oftast oftare på sommarn. Jag gör det för att jag känner mig fräshare och säkrare men det är ju inget måste, man gör som man själv vill.

• Anonym (Ye)

Allt mellan 1-4 gånger i veckan, under armarna, benen och så intimrakning!

Har också känslig hud och använder pH neutral duscholja enbart som är jättebra!

• Anonym (Sällan)

Under armar och benen (endast upp till knäna) 1 gång i veckan. Får egentligen inte raka mig alls för läkaren med min känsliga hy. Babushkan mer sällan.. Den klipper jag till med saxen när jag tycker det sticker ut för mycket vid troskanterna!

Svar på tråden Tjejer! Hur ofta rakar ni er?