Förvirrad tant som ringer hela tiden
Det är en tant som ringer till oss i tid och otid (imorse ringde hon kvart över fem och jag flög upp ur sängen livrädd över att det hänt någon något) Vissa dagar ringer hon 20 gånger och gärna strax efter varandra. Ibland säger hon bara att hon hamnat fel och lägger på men ofta pratar hon en stund och frågar hur hon kunnat hamna hos oss, vilket nummer hon ringt osv. Jag har försökt fråga vem/ vilket nummer hon tänkt ringa men då svarar hon något förvirrat att det ska vara två tvåor i mitten och det har hon minsann slagit. jag har försökt fråga om det finns någon hos henne som jag kan få prata med (en man, barn osv) men hon är ensam.
Nu börjar jag ledsna på hennes ständiga samtal men framförallt blir jag lite orolig över tanten som verkar vara så förvirrad och ensam.
Finns det något jag kan göra? Ringa någon myndighet eller något och be dem titta till henne? Eller vad gör man? Jag har kollat upp numret på hitta.se och har nu hennes namn och adress men det hjälper ju inte, jag kan ju inte direkt åka dit och ringa på för att be henne sluta ringa...