• Skirty

    Clearblue 3+ igår 2-3 idag, varför?

    Är det nån som skulle kunna hjälpa mig att svara på hur mitt clearblue test kunde visa 3+ veckor i går och 2-3 idag? Ja jag vet att det är knäppt att jag ens tog ett nytt idag men hela den här IVF-processen har gjort mig lite knäpp. Jag tror jag är 5+4 idag, lite osäker på datumet..
    Jag uppskattar verkligen alla hjälpsamma svar!

  • Svar på tråden Clearblue 3+ igår 2-3 idag, varför?
  • Whitetrash86

    Något lägre HcG i urinet..?
    Kanske inte tog direkt på morgonen? Kanske druckit innan? Kanske lite "fel" på testet? Kanske inte tillräckligt på stickan? Ja, det finns många kanske i detta. Glad

  • Insanejane77

    Gjorde du båda testen med första morgonurinen? Tänkte om det var så att du testade igår på morgonen och idag på dagen, då kanske hormonerna är mer utspädda eller vad man ska säga?*spekulerar vilt*

  • Skirty
    Whitetrash86 skrev 2014-03-11 15:11:41 följande:
    Något lägre HcG i urinet..?
    Kanske inte tog direkt på morgonen? Kanske druckit innan? Kanske lite "fel" på testet? Kanske inte tillräckligt på stickan? Ja, det finns många kanske i detta. Glad
    Ja.. jag vet ju inte.. Tog båda testen på lunchen så inget av dem är ju morgonurin. Känns jättejobbigt just nu. Känns konstigt att det skulle sjunkit pga ett missfall på bara 1 dag. Ursh....
  • Skirty
    Insanejane77 skrev 2014-03-11 15:16:15 följande:
    Gjorde du båda testen med första morgonurinen? Tänkte om det var så att du testade igår på morgonen och idag på dagen, då kanske hormonerna är mer utspädda eller vad man ska säga?*spekulerar vilt*
    Nej som sagt, båda på lunchen. Förvirrande o oroande. Varför kan man bara inte vara nöjd med 3+ och låta det vara liksom! Suck på mig själv!
  • Insanejane77

    Det kanske är så att du ligger på gränsen precis och testet velar just nu bara. Försök att vänta nån vecka och ta sedan ett nytt test, visar det mera så strunta i att ta fler tester sedan. Det stressar mer än nödvändigt bara!

  • Skirty
    Insanejane77 skrev 2014-03-11 15:39:45 följande:
    Det kanske är så att du ligger på gränsen precis och testet velar just nu bara. Försök att vänta nån vecka och ta sedan ett nytt test, visar det mera så strunta i att ta fler tester sedan. Det stressar mer än nödvändigt bara!
    Jo jag hade ju bestämt att göra så när jag fick 3+..  Vi har en tuff bakgrund så vi vill ju tro att det går prima
    den här gången. Ja vi får väl bara hoppas att det är precis på gränsen så att det där testet inte ens vet själv
    vad som händer Flört
  • Insanejane77

    Jag förstår precis, jag har också en tuff bakgrund med dödfödd dotter och upprepade MA. Men försök ändå att tänka lite mer "ödesbestämt" dvs att det blir som det är ämnat, man kan inte göra något åt saken ändå. Man får hålla tummarna och hoppas att det går bra bara. Jag håller mina tummar för dig, tror det går alldeles utmärkt!{#emotions_dlg.flower}

  • Jag är bara jag

    Ta´t lugnt! Såna test går inte lita på,ja egenltigen går inga test helt lita på. Du är gravid och har du inga andra symtom på m.f så fortsätt tro det du. Glad  Har du dessutom gjort IVF räknas ÄP som äl,d.v.s 2+0 så då är det lätt räkna.

  • Skirty
    Insanejane77 skrev 2014-03-11 15:47:28 följande:
    Jag förstår precis, jag har också en tuff bakgrund med dödfödd dotter och upprepade MA. Men försök ändå att tänka lite mer "ödesbestämt" dvs att det blir som det är ämnat, man kan inte göra något åt saken ändå. Man får hålla tummarna och hoppas att det går bra bara. Jag håller mina tummar för dig, tror det går alldeles utmärkt!{#emotions_dlg.flower}
    Tack! Det betyder jättemycket.  Hjärta ..  Har dock svårt att ta den där ödesbiten. Varför skulle vi förlora vår son, varför missfall efter det, vad skulle vara meningen med det liksom. Men du har rätt, just nu kan jag inte göra mer än vad jag gör, kanske är det också därför man blir så ledsen och frustrerad..
    Och jag beklagar det ni har behövt gått igenom.  Hjärta Får man fråga om det blivit något barn än?
  • Skirty
    Tack! Nej inga missfallssymptom (ta i trä!) Så det är klart jag ska fortsätta vara positiv, blir lite jobbigare dock när sånt här händer! .. Vi gjorde ett FET denna gång. 2 dagars embryo, jag är liite dålig på att räkna ut exakt dag Obestämd
  • Jag är bara jag
    Skirty skrev 2014-03-11 16:00:46 följande:
    Tack! Nej inga missfallssymptom (ta i trä!) Så det är klart jag ska fortsätta vara positiv, blir lite jobbigare dock när sånt här händer! .. Vi gjorde ett FET denna gång. 2 dagars embryo, jag är liite dålig på att räkna ut exakt dag Obestämd

    Fet-dagen blir 2+2,man räknar bak de dagar embryot är odlat. Ruvar själv just nu så oron förstår jag så väl!! Man kan dock inte ta mer än en dag i taget och hoppas. {#emotions_dlg.flower}
  • Skirty
    Jag är bara jag skrev 2014-03-11 16:06:42 följande:

    Fet-dagen blir 2+2,man räknar bak de dagar embryot är odlat. Ruvar själv just nu så oron förstår jag så väl!! Man kan dock inte ta mer än en dag i taget och hoppas. {#emotions_dlg.flower}
    Hade nog räknat så, men blir lite osäker när man väl sitter där och fyller i siffrorna. Sen strular både mens och ägglossning för mig så såna frågor vid uträkningarna känns som ett frågetecken. Får ju gå efter det mest vanliga så att säga! .. Tack, och hoppas din ruvning flyter på fint nu! Glad
  • Anninha

    Hej, ville bara säga att clearblues digital inte går att lite på! Känner med dig då jag också haft två graviditeter som gått illa och är nu tidigt gravid igen. Jag gjorde ett test på morgonen och det visade 2-3. Det ska ju betyda att hcg är mindre än 2000. Några timmar senare gjorde jag ett blodprov och det visade hcg 3500. Helt omöjligt att det stigit så mycket på några timmar. Hade som sagt gjort testet med koncentrerad morgonurin så det var inte problemet. Lycka till med graviditeten!

Svar på tråden Clearblue 3+ igår 2-3 idag, varför?