• Pemmis

Minipiller - viktökning?

Är det någon som har erfarenhet av minipillret Cerazet? Har börjat äta dem nu, har inte haft minipiller innan. Funderar lite över att viktökning kunde vara en biverkning, vill nämligen inte gå upp i vikt nu när man blivit smal efter förlossningen. Någon som har erfarenhet av dessa eller några andra piller, har ni gått upp i vikt?

• Svar på tråden Minipiller - viktökning?
  • nobodyputsbabyinacorner

Hej, jag hade Cerazette och gillade dem inte, slutade efter två kartor!! Jag blev en riktig bitch rent ut sagt, grinig och ledsen och allmänt tråkig mamma, fru och människa. Jag hade även mens i typ tre veckor också, men sen hade jag ingen mens alls så det var ju bra. Så, jag la av och nu kör vi på säkra perioder ett tag tills vi börjar snickra på syskon. Jag märkte inget av viktökning dock.

• Hallonmopeden

Åt cerazet, men ökade inte i vikt. Testade dem i några månader innan jag skulle sätta in p-stav med samma hormon.

• mialisa

Jag tar oxå Cerazette. Har tagit dem i två månader nu. Vågen har stått stilla trots nyttig mat och mycket promenader. Har 10 kg kvar efter förlossningen. Det kanske har med pillerna att göra. Det har jag inte tänkt på innan. Det e ju så med p-piller, att man kan gå upp i vikt. Ska kanske sluta med dem??? Ska överlägga med smabon. Min lust för sex e nästan obefintlig också. När jag tänker efter så e det sen jag böejade med pillerna.
    Tack för att ni fick en att tänka på detta!!!

• mialisa

Gud vad slarvigt jag skriver, förlåt...

Svar på tråden Minipiller - viktökning?