• blick

Vikariebanken - uppsägningstid?

Hej,

Jag är idag inom vikariebanken inom omsorgen varav jag tillhör en specifik stadsdel av indelningen av stadsdelar i Malmö. Jag har däremot fått sommarjobb inom en annan stadsdel och får där även möjlighet att gå in i denna stadsdels vikariebank redan under våren. 

Man kan göra sig inaktiv inom vikariebanken står det och om jag vill ta bort mig helt och hållet ska jag kontakta vikarieadministratören.

Min fråga är dock om det finns någon uppsägningstid (det står tillsvidare på mitt kontrakt) och om det finns det, är möjligt för mig att börja vikariera inom en annan stadsdel och även tacka ja till sommarjobbet trots detta.

Tacksam för svar.

• Svar på tråden Vikariebanken - uppsägningstid?
  • Venne

Om du inte har bokade pass är det ju lugnt. Du är timanställd, har inget fast schema eller så. Du får dessutom jobba som timmis på båda ställena om du vill.

• kaffetunnan

Är du tillsvidare anställd eller vikarie, det är skillnad.
    Tillsvidare tjänst är en så kallad fast tjänst och då har du beroende på hur länge du arbetat 1 eller 3 månaders uppsägningstid.

• Spader 6

Puffar lite i tråden då jag är i en liknande sits...
    Jag har skrivit på papper för vikariat / semesteranställning mars - sep. Denna arbetsgivare är väldigt noga med att använda sina vikarier 295 dagar och skaffar sedan nya vikarier. 

Nu har jag blivit erbjuden jobb i en annan kommun, där jag hellre vill vara och har större chans till längre vikariat. 

Kan jag säga upp mig från mitt sommar jobb??

Får inte tag på någon inom facket just nu tidigast imöra.....

• kaffetunnan
    Spader 6 skrev 2014-04-07 13:07:57 följande:
    Puffar lite i tråden då jag är i en liknande sits...
    Jag har skrivit på papper för vikariat / semesteranställning mars - sep. Denna arbetsgivare är väldigt noga med att använda sina vikarier 295 dagar och skaffar sedan nya vikarier. 

Nu har jag blivit erbjuden jobb i en annan kommun, där jag hellre vill vara och har större chans till längre vikariat. 

Kan jag säga upp mig från mitt sommar jobb??

Får inte tag på någon inom facket just nu tidigast imöra.....
    Ja, du kan säga upp dig. Eftersom du har skrivit på för mars-sep så har du uppsägningstid TROR det är en månad, bäst du kollar upp det för säkerhets skull.
    Tänk dock på att du antagligen bränner den arbetsplatsen så du kommer antagligen inte få jobb där i framtiden, med tanke på att du redan börjat arbeta där.

Svar på tråden Vikariebanken - uppsägningstid?