• bboxxer

Missfall utan att veta om det?

Hej! Vet inte riktigt hur jag ska börja. Men iallafall!

Jag går på p-plåster och har gjort det i ca 9 månader nu och har funkat jättebra! Jag har bytt varje fredag så som man ska, så det har gått jättebra att ha det! Fram till nu. Jag hade min mens som jag skulle för ca 3 veckor sedan och efter det hade jag som "bruna flytningar" men de gick över. Sen nu för 3 dagar sedan fick jag helt plötsligt mens igen? Men såhär har det aldrig varit förut...

Jag har kraftiga smärtor i livmodern och känner mig illamående hela tiden, och det är inte bara flytande blod utan även som klumpar? Kan jag ah varit gravid utan att vetat om det och nu fått missfall? 

eftersom jag haft pojkvän nu ett tag, så vi har ju haft sex nästan varje gång vi setts, hehe :P och det har även varit på fredagar då jag bytt plåster, kan det varit så att plåster inte "fått fäste" och börjat påverka, så jag kan ha blivit gravid och nu fått missfall? eller kan det här vara ganska vanligt? eftersom jag har hoppat över min mens i 3 månader, max som man får. är detta normalt då och jag bara inbillar mig eller kan det vara så som jag skrev tidigare??

• Svar på tråden Missfall utan att veta om det?
  • Anonym (Hanna)

Det är ju svårt att veta, men om det var ett missfall så kan ett graviditetstest eventuellt visa positivt fortfarande, då hormonerna kan stanna kvar i kroppen flera veckor, men det kan även ha hunnit försvinna. Men du kan ju alltid prova.

Svar på tråden Missfall utan att veta om det?