• elinmarina

Transportera cupcakes utan kyla. Hjälp! :)

Hejsan! På fredag åka tåg till mina vänner som bor en timme bort. Är bjuden på barnkalas och hade förutom presenter till barnen velat ta med mig cupcakes. Själv problemet är ej transporten i sig, har löst det genom att låna en cupcake-låda. Det jag undrar är: Tål cupcakes med philadelphia frosting att transporteras utan kyla i cirka 2 - 2,5 timme? Har aldrig åkt en längre sträcka med cupcakes och tänkte att jag kunde fråga er. Vad tror ni? Otroligt tacksam för alla tips jag kan få! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-11 18:04
    Oj,skulle såklart stå: på fredag SKA jag åka tåg. Var lite för snabb när jag skrev :p

• Svar på tråden Transportera cupcakes utan kyla. Hjälp! :)
  • Nyfiken gul

använd kylväska med isklampar

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • cirkusmusen

Hm.. jag tror att de klarar sig! 

Annars kan du göra phiadelpihafri frosting.
    Har du möjlighet att göra frostingen där på plats annars och dekorera de där? :)

• elinmarina
    Nyfiken gul skrev 2014-03-11 18:04:56 följande:
    använd kylväska med isklampar
    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-

Tänkte så först, men cupcake-lådan för ej plats i min kylväska. Lådan är som en mindre ugnsform. Är såfall om jag hade kunnat lägga cupcakes på nåt säkert sätt i kylväskan. Men vet ej hur, de får ju ej stöta ihop med varandra..
  • elinmarina
    cirkusmusen skrev 2014-03-11 18:09:01 följande:
    Hm.. jag tror att de klarar sig!  Annars kan du göra phiadelpihafri frosting. Har du möjlighet att göra frostingen där på plats annars och dekorera de där? :)

Jag hade hoppats det med! Men känns dumt att riskera att de förstör sig.. Har tyvärr ej möjlighet att dekorera de där. Finns det nåt alternativ till philadelphiafrosting som klarar sig några timmar i rumstemperatur?
  • cirkusmusen
    elinmarina skrev 2014-03-11 18:13:25 följande:

Jag hade hoppats det med! Men känns dumt att riskera att de förstör sig.. Har tyvärr ej möjlighet att dekorera de där. Finns det nåt alternativ till philadelphiafrosting som klarar sig några timmar i rumstemperatur?
    Sockerbaserad frosting, 

Smör
    Florsocker 
    Vaniljsocker

Den har en tendens till att stelna något dock i kanterna på cupcaken
Svar på tråden Transportera cupcakes utan kyla. Hjälp! :)