• amiofo

litet dop, var står/satt era gäster

vi ska snart döpa yngsta sonen. Blir bara vår lilla familj plus mor och farföräldrar. 
    ni som också hade litet dop, satt gästerna el stod de framme med er el kanske stod/satt men en liten bit ifrån.  visst är det vi som bestämmer vem som ska hålla i sonen

• Svar på tråden litet dop, var står/satt era gäster
  • amiofo

är det fel att vid ett dop som börjar kl 13.30 "bara" bjuda på fika, måste man verkligen bjuda på lunch och fika. som jag tänker så hinner gästerna  luncha innan, de behöver ju inte vara i kyrkan förrän lite innan det börjar.

• W Goldberg

Ni bestämmer själv, och det vanligaste vid dop är faktiskt att bara bjuda på fika. Så nog räcker det.

• Loriyana

Min dotters dop var perfekt. Hade det under mässan och bjöd sedan ner församlingen till församlingshemmet för kaffe och kaka.

• stingrocka

Vi hade också ett litet dop, de som stod framme var vi och faddrarna. Resten satt ner på platser de valde själva.
    Vi hade också "bara" fika..

• fluu

På mitt dop(jag var 16 år) var mina föräldrar och två vänner närvarande. De satt vid dopfunten. Annars hade det blivit väääääldigt tomt i kyrkan:P

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Karpalo

Vi hade dopet i trädgården. Gästerna stod i en halvcirkel en bit bort under ceremonin. Efteråt bjöd vi på kaffe med dopp, dopet ägde rum kl. 13.

Svar på tråden litet dop, var står/satt era gäster