• Anonym (Hemlig)

Graviditetsillamående?

Jag och min sambo försöker få barn.
    Enligt beräkningar hade jag ägglossning omkring den 1-3.

De senaste dagarna har jag mått extremt illa.
    Det har gått magsjuka omkring mig så till en början trodde jag det var något sådant, men nej inget.

Nu undrar jag, eftersom jag återigen sitter här och är riktigt illamående...
    Graviditetsillamående, hur tidigt kan man egentligen märka av det? Skulle det kunna vara det, redan?
    Och jag mår bara illa sent på eftermiddagarna och kvällarna. Är inte det "konstigt"?

• Svar på tråden Graviditetsillamående?
  • Anonym (Hemlig)

Svar någon?

• Anonym (Hemlig)

Puffar

• Anonym (Anonym)

Ingen online som vill svara på denna?

• Ciliaja

Jag fick mitt illamående i vecka 5-12 typ. Men de kan ju variera :)

• E2012smamma
    Anonym (Hemlig) skrev 2014-03-12 21:38:56 följande:

Jag och min sambo försöker få barn.
    Enligt beräkningar hade jag ägglossning omkring den 1-3.

De senaste dagarna har jag mått extremt illa.
    Det har gått magsjuka omkring mig så till en början trodde jag det var något sådant, men nej inget.

Nu undrar jag, eftersom jag återigen sitter här och är riktigt illamående...
    Graviditetsillamående, hur tidigt kan man egentligen märka av det? Skulle det kunna vara det, redan?
    Och jag mår bara illa sent på eftermiddagarna och kvällarna. Är inte det "konstigt"?

Tror man kan känna det innan mensen. Alltså tidigt tidigt. Så himla olika

Jag mådde också mest illa på eftermiddagarna i början. Efter jobbet på väg hem höll jag på å kräkas så fort bussen stannade in eller svängde för fort.

När ska du ha mens!?
  • Evelinawahlstrom

Hej! Jag började må illa i vecka 7 eller 8 det är olika för alla vissa känner av redan i vecka 5-6 och vissa mår inte illa alls. När vi försökte innan jag vart gravid inbillade jag mig att jag mådde illa för att vi ville så gärna att jag skulle vakna upp och kräkas pga graviditet. Hjärnan kan spela med en. Men vänta ett tag och ta ett test ! Lycka till hoppas det visar vad du vill se!

• Anonym (Hemlig)
    E2012smamma skrev 2014-03-12 22:17:11 följande:
    Tror man kan känna det innan mensen. Alltså tidigt tidigt. Så himla olika

Jag mådde också mest illa på eftermiddagarna i början. Efter jobbet på väg hem höll jag på å kräkas så fort bussen stannade in eller svängde för fort.

När ska du ha mens!?
    Ska ha mens den 18:e...så det är ju ett tag kvar.
  • Anonym (Hemlig)

När vågar man testa?

Ska som sagt ha mens den 18e, så än känns ju väldigt tidigt att testa. Eller??

• Evelinawahlstrom

Mitt test visade posetivt efter tre veckor jag tog det innan menas skulle komma, så för mig visade det tidigt på Stickan man ska ju vänta 4 för att det ska synas enligt paketet och bm.

• BlippBlopp

Mitt illamående började i V4-5.

Lite diffust i början, viss mat "växte" i munnen och var generellt osugen på allt utom specifika saker.

• Anonym (.)

Första gången började illamåendet i v.5.

Andra gången i v.8.

• Anonym (Hemlig)

Då känns det tidigt för mig att må illa. Eller?

Man räknar från första dagen på sin senaste mens, eller?

Hade mens 18/2, så om man ska räkna veckor för en eventuell graviditet borde jag vara i v 3 + 2, idag, eller?

Känns ju väldigt tidigt att känna av...

Hmm, är väl något annat som spökar då. Men känns ju skumt att ha mått illa varje dag i flera dagar nu... :/

Svar på tråden Graviditetsillamående?