• Funderingar01

Hjälp mig med mjuka pojknamn!

Hej!

Vi väntar barn nummer 3, och vi har idétorka när det gäller pojknamn. Vi behöver hjälp!

Vi är ute efter ett mjukt, enkelt, hyfsat klassiskt namn. Inga tillkrånglade stavningar, eller speciellt moderna namn. Inte heller amerikaniserade eller "påhittade" namn. Gärna två stavelser, inte för långt.

Namn som vi tycker om och funderar på är tex Malte och Melker. Vi gillar båda namnen fast kanske är det bokstäverna k och t som gör de lite hårda? Vi behöver lite fler alternativ, helt enkelt.

Namn som vi inte gillar är tex William och Kevin.

Nu håller jag tummarna för många spännande svar. Tack på förhand!

• Svar på tråden Hjälp mig med mjuka pojknamn!
  • BCH52

Mjuka namn för mig är, Daniel, Anders, Andreas, Magnus, Örjan, Alvar och Henning. Upptäcker när jag börjar fundera att de flesta pojknamn ger ett hårt intryck jämfört med flertalet flicknamn.

• Funderingar01
    BCH52 skrev 2014-03-13 06:58:48 följande:
    Mjuka namn för mig är, Daniel, Anders, Andreas, Magnus, Örjan, Alvar och Henning. Upptäcker när jag börjar fundera att de flesta pojknamn ger ett hårt intryck jämfört med flertalet flicknamn.

Inte riktigt min sorts namn tyvärr, men tack iallafall . Men visst är det så, det är nog därför jag tycker det är så svårt.
  • faithfully

Misstänker att det är en pojk jag har i magen och har också torka på namnfronten där, vi är nog ute efter samma typ av namn. Gärna tvåstavigt och mjukt.
    Jag gillar:
    Benjamin (nackdel att det är lite långt)
    John
    Matteo

• Dunderhoning

Haha jag var nog trött i ögat... Ser nu att både Malte och Melker var med bland de du skrev... Sorry!! Skrattande

• Funderingar01

Oj vad många bra svar! Finns några jag vill suga på lite... Problemet är ju att många namn redan är "tagna " också.

Dunderhoning skrev 2014-03-13 08:20:59 följande:
    Haha jag var nog trött i ögat... Ser nu att både Malte och Melker var med bland de du skrev... Sorry!!

Haha, dessutom prickade du in min sons namn . Bra smak .

Ös på med fler förslag!
Svar på tråden Hjälp mig med mjuka pojknamn!