Töjning
Hej! Min dotter har nu fyllt 15 och frågar om hon får göra en töjning. Finns det någon åldersgräns på töjningar eller måste man ha en förälders tillåtelse?
Hej! Min dotter har nu fyllt 15 och frågar om hon får göra en töjning. Finns det någon åldersgräns på töjningar eller måste man ha en förälders tillåtelse?
Beror på vart du går.
Dom flesta seriösa har 18år för allt eller 15 med målsman. Tänkt på att ni båda behöver visa leg.
Åldersgräns?
Har hon hål i örat så är det bara att köpa töjningar o stoppa i. Så gör min 14-åring.
Sånt gör man oftast hemma, som en annan skrev.
Dock ska man vara väl påläst så att man inte töjer för stort och för snabbt, då förstör man vävnaden.
Men jag har töjningar i båda öronen, där jag innan hade vanliga hål och det gick som smort! ;)
Finns massor med info här: shop.tribe.se/se/info/t%C3%B6ja-piercing/
Det finns ingen åldersgräns för töjning så vitt jag vet. Man köper töjsmycken och gör det hemma. Men som J90 säger här uppe, be din dotter vara försiktig. Jag hade själv inte tålamod nog att vänta, så jag töjde för mycket och för snabbt, och mitt hål i örat har fortfarande inte läkt. 2 millimeter i månaden som högst, har jag läst.
Man töjer hemma. Gå till en piercingstudio och be dem att förklara lite vad man ska tänka på och ge tips på vilket smycke som är bra att börja med så att det inte blir fel.
vad händer om man ångrar sig dra det tillbaka sig då? eller nyfiken
ok .....
om det går tillbaka min på 20mm gjorde det beror på läkkött