Paket med UPS - aldrig mer!
Alltså jag är så uppgiven att jag inte vet var jag ska ta vägen.
Jag har beställt ett paket som skickas med UPS. När jag sökte på kollinumret i morse såg jag att det skulle levereras i dag, vilket var väldigt lämpligt eftersom att hade möjlighet att stanna hemma hela dagen och vänta (men ack så trist!). Det gick att fylla i sitt mobilnummer och mail för att få leveransinformation, så det gjorde jag, duktig som jag är. Eftersom att jag lämnat någon portkod och jag undrade vilken tid de skulle komma ungefär ringer jag till kundtjänst direkt när de öppnar kl. 8 i morse och får prata med en trevlig person som skriver upp portkoden och tyvärr kan de inte ge någon tid men "det är ju jättebra att jag kan vara hemma hela dagen".
Jag väntar och väntar...
Vid klockan fem får jag för mig att jag ska kolla mellan vilka tider de levererar så jag går in och söker på kollinumret igen. Och vad får jag då se? Jo! Att de varit här men att "Kunden var ej tillgänglig vid det 1:a försöket". Va? Jag har suttit inne i det här fina vädret hela dagen och väntat, vad har hänt?
Ringer till kundtjänst igen och får veta att meddelandet som jag lämnat i morse inte hade nått fram till chauffören i tid.
Ursäkta... men jag ringde kl åtta och paketet hade inte körts ut till mig förrän sex timmar senare?
Nä, det hade inte kommit fram förrän senare på eftermiddagen... typ prova igen då? Men nej, det var bara en gång per dag per kund.
Chauffören hade ingen telefon och kunde alltså inte ringa till mig när den inte kom in genom porten. Varför har de ingen telefon? Jag tar emot massvis med paket och alla andra budföretag har telefoner.
I morgon är jag inte hemma och jag kan inte ta emot paketet någon annanstans och det gick inte att få paketet skickat till någon utlämningsställe i närheten av mig. Va??? Hur kundovänliga får man vara? Inte heller fick jag mail eller sms och leveransuppdateringar som jag fyllt i på hemsidan.
Jag har haft problem med UPS förut. Det kan åka ut till en adress tre gånger i onödan. Vore det inte enklare för dem att på något sätt kontakta kunden i förväg och se om någon fanns hemma (det gör rätt många andra budfirmor)?
Så det jag undrar över är, kan man på något sätt styra med vilken budfirma man får paket med?
Jag tänker aldrig någonsin mer beställa något med UPS. Någon som tagit samma beslut?