Min pojke älskade också böcker väldigt tidigt, och han lärde sig mycket snabbt att bläddra själv i böcker med hårda sidor, och då blev väl det en kul grej också. De är ju också relativt tuggvänliga (men fortfarande slits de snabbt...). Jag fick en del av släktingar som de haft till deras barn, men gå till en bokhandel. De brukar ha en avdelning som heter typ "barn 0-3 år". Miffy leker hette en bok som jag fick, och min pojke äääälskade den. Starka färger med mycket kontrast och nästan ingen text, så de hinner inte tappa fokus!
Och ja, Queenie70, absolut bryr de sig inte om vad man säger. Men barnen vill gärna vara med och slita i boken själv, och då slamsar de snabbt sönder tidningen och får trycksvärta på hela händerna. Men vissa barn verkar tycka om att titta på bilderna och höra ens röst utan att aktivt leka. Bara som en rofylld stund, liksom! En tidning må prassla, men den är ganska grå och tråkig! Annars är jag helt med dig, själva grejen att barn inte måste ha massa leksaker. Mitt barns bästa leksak är t.ex. en gammal burk med pärlor i. Behöver inte vara så avancerat!