Gravid egenföretagare
Hej!
Jag undrar hur tidigt brukar man informera kunder om förändringar så som en graviditet...
Jag driver mitt företag och jag arbetar i företaget, tar hand om levande varelser som mina kunder har känslomässiga relationer till (djur) och då är det viktigt att personen som tar över är noggrant utvald och uppdaterad på senaste forskningsfronten, är ansvarsfull och ser det som långsiktigt åtagande - dvs. vi behöver tid för att hitta den rätta. Jag tror inte jag kommer att anställa en vikarie utom vill heller att någon tar över mina kunder så får jag bygga upp allt från början sen (de som vill är ju välkomna tillbaka men jag tror inte det blir många om de blir vana vid den nya personen sen).
När är det lämpligt att berätta för kunderna? Jag har haft det lite jobbigt nu i början och är fortfarande rädd för missfall så jag vill helst vänta tills v 12 passerat. Samtidigt så är det fortfarande över en månad kvar tills dess...
Hur gjorde ni andra kvinnliga företagare när ni blev med barn? Eller hur gör ni som sitter i denna sits nu?
Arbetet är fysiskt och går inte att göra hemifrån så det blir inte så där länge tills jag behöver trappa ner egentligen...