• cabrera

Vad hände efter att slemproppen gick? Fick ni några mer symom innan fl började?

Min slempropp började släppa i måndags och det kom liite dagen efter oxå.. Efter det så händer ingenting.. Har haft extremt ont i svanken och haft en konstig känsla vid blåsan idag som om  man var jätte kissnödig, men detta släppte efter 3 timmar, Jag är less på att vara gravid och känner efter varje symtom som kan betyda att det är på G =) Hur var det för er? Är i vecka 38+3 idag...

• Svar på tråden Vad hände efter att slemproppen gick? Fick ni några mer symom innan fl började?
  • Jacqueline

Min slemmis har gått inne på sjukhuset båda gånger men det jag märkt innan förlossningen startat är att jag vart super bajsnödig hela dagen före värkarna startade båda gånger.

Ett konstant tryck så att säga och sen kom värkarna på natten och väckte mig och sen har jag åkt in på förmiddag/morgon.

• carro93

Den började lossna en tordagkväll, lite molande värk i magen och svanken, fredagkväll åkte vi in till fl och han föddes på lördagkväll :)

• Hannaakp

Släppte på dagen, på natten började värkarna och 36 timmar senare var min son född

• Lurifax

Förra gången släppte slemmisen på en fredag, samma eftermiddag började förvärkarna som också höll på till fredagen veckan därpå innan han kom. Några turer blev det under den veckan till förlossningen i tron att det var på g

• Cissan

Med mitt första barn hade jag ingen synlig slempropp så vet knappt vad det är jag . Nu är jag gravid igen, v 40+0 idag faktiskt o skulle vara glad om ngn kunde berätta hur den ska vara? Är det bara slem?

• Lowika

Min släppte under värkarbetet, så det är nog väldigt olika det där

• Lurifax
    Cissan skrev 2014-03-14 07:42:54 följande:
    Med mitt första barn hade jag ingen synlig slempropp så vet knappt vad det är jag . Nu är jag gravid igen, v 40+0 idag faktiskt o skulle vara glad om ngn kunde berätta hur den ska vara? Är det bara slem?

Som segt slem med blodstrimmor i, men de kan säkert se olika ut för alla :)
  • carro93
    Cissan skrev 2014-03-14 07:42:54 följande:
    Min va seg slemmig med blod i, men den kan se olika ut för alla. Det behöver inte vara blod i heller :) 
  • Feminista

Min har släppt två gånger (en gång i vecka 32 och så förra veckan). Är i vecka 40 nu och ännu ingen bebis. Så det kan tyvärr dröja... Min kom vid båda tillfällena i omgångar under två dagar och var genomskinlig eller lätt gul.

• Jacqueline

Fast slemmisen kan oxå gå i omgångar och återbildas....släpper hela så kan man räkna med en klump stor som en golfboll cirka.

• Cissan

Oj nä nån sån hade jag då inte vid min första graviditet så kanske inte ska räkna med ngn denna gång heller :))

Jacqueline skrev 2014-03-14 09:40:38 följande:
    Fast slemmisen kan oxå gå i omgångar och återbildas....släpper hela så kan man räkna med en klump stor som en golfboll cirka.

• Jacqueline
    Cissan skrev 2014-03-14 13:26:03 följande:

Oj nä nån sån hade jag då inte vid min första graviditet så kanske inte ska räkna med ngn denna gång heller :))

Nä som sagt på mig har slemmisen släppt inne på förlossningen så sköterskorna har tagit hand om det så jag har liksom aldrig sett röken av den mer än just små bitar veckorna innan förlossningen.
Svar på tråden Vad hände efter att slemproppen gick? Fick ni några mer symom innan fl började?