• Elli 612

Kalastips för en 10 årig tjej!?

Hej hej..
    Min dotter fyller 10 år om 2 veckor. Jag har noll idéer för ett kalas just nu.

Någon som har några coola, roliga, söta tips? Dessa blivande 10 åringar är som minifjortisar nu... Läste om spa kalas, men har ingen aning om hur man skulle få ihop det bra, vi bor inte så stort heller.

HJÄLP! :D

• Svar på tråden Kalastips för en 10 årig tjej!?
  • cocamom

Brukar inte barnen komma med önskemål om vad de vill göra på sina kalas? :)

• Erfdgt

Pyjamasparty kanske? Pyjamas, pizza, snacks, en tjejfilm, eventuellt musik och dans, något sällskapsspel, madrasser på golvet, lite nagellack och nagelstickers och kanske att dom får pröva på någon ansiktsmask eller liknande. En riktig tjejkväll :)

• SAD
    Erfdgt skrev 2014-03-14 04:22:49 följande:

Pyjamasparty kanske? Pyjamas, pizza, snacks, en tjejfilm, eventuellt musik och dans, något sällskapsspel, madrasser på golvet, lite nagellack och nagelstickers och kanske att dom får pröva på någon ansiktsmask eller liknande. En riktig tjejkväll :)

Tycker jag låter toppen!
  • Indianica

Vi hade skattjakt på min tjejs kalas när hon fyllde 10 år (hade tillverkat en klurig karta och så fick de leta skatt utomhus) och så gick de ut på en pizzeria och åt pizza, det var otroligt uppskattat! (alla fick komma utklädda dessutom, så det blev som lite maskerad oxå )Jag är lite "emot" väldigt tjejiga kalas till dessa minifjortisar, jag tycker de får så mycket sådant ändå!

• pigglet

Nu är barnen som mina barn umgås med väldigt långt ifrån minifjortisar, vi kör på vanliga kalas. Oftast utomhus, då vi bott ganska trång.
    Vi grillar något gott, tex grillspett (med korv, köttbullar, körsbärstomater, ananas, barnen gör sina egna), hamburgare, korv, majs, det barnet vill. marshmallows.
    Skattjakt blir det nog varje gång. Vi gör dem ganska långa, tex med olika ledtrådar, eller uppdrag de ska utföra. Är det vinter får de kanske gräva efter skatten i snön.
    Är det sommar kan det bli vattenkrig. Ibland är det maskerad.
    I övrigt fri lek.

Svar på tråden Kalastips för en 10 årig tjej!?