• Elisie

    Hjälp mig! hur skulle ni gjort?

    Hej!

    Ska frsöka i så korta drag förklara mitt "problem" min fundering.

    Vi ska nu göra ivf på Carl von Linne kliniken. Första försöket.
    Jag har tidigare testat pergotime och sprutor. 

    För att få ens så måste jag ta provera. Till saken hör att vare sig jag har egen mens eller om den är framkallad av provera så blöder jag i ca 2 veckor! eller, de börjar (ursäkta beskrvningen) som brunt i nån/några dagar och över går sen till rött i nån dag för att sen avslutas i brunt och näst intill sluta SEN efter ca 5 dagar så, så börjar det om. Jag får Mens på engång (inget brunt) och jag får mensvärk.

    Har en fundering om de är förtidigt för mig att börja spruta/ta pergotime (som ja gjort förr) på dag fem alt dag två som jag ska göra nu för att jag blöder så länge, då blöder jag större delen av tiden jag får spruta och min teori är då att allt blöder ut och de hinns aldrig byggas upp en ny slem hinna och hormonerna hinner heller inte riktigt hjälpa äggen.

    Jag har på pekat detta för min läkare tidigare och frågat om jag ändå inte ska testa att börja spruta andra omgången mens jag får då jag faktiskt får mensvärk och inte de första ca 5 dagarna med lite blandat.


    Läkaren protesterade och sa att nej. MEN det har inte fungerat alls nå vidare i kroppen då jag gjort som hon sagt. I sommras fick vi köra dubbelkur pergo själva då de hade semester stängt på fertilitetskliniken och jag testade då att börja med pergo på andra omgången och jag vart då med barn!! det slutade dock i ett utomkvedskap.

    Nu sitter jag här och började få brunt i onsdags, rött igår kväll och nu på morgonen. Så ska jag göra som de föreskriver så ska jag börja spruta ikväll. MEN jag är rädd att de blir förtidigt att spruta då jag tror att detta bara är en för blödning som vanligt och börjar jag nu så slutar detta i att de inte fungerar och heller inte växer till några ägg och heller ingen slemhinna.. och jag vill inte behöva slösa ett försök på detta.

    Finns det NÅGON annan som har liknande problem?


    Läkaren jag har på kvinnokliniken tycks tro att alla är stöpta lika och blöder i bara en vecka. 


    Man måste väl kunna göra och testa olika på olika människor?

    HUR Skulle DU göra?

  • Svar på tråden Hjälp mig! hur skulle ni gjort?
Svar på tråden Hjälp mig! hur skulle ni gjort?