Projektledare- vad är passande lön??
Ska löneförhandla snart när jag börjar mitt nya jobb. Vill gärna höra litet åsikter om passande lönenivå.
Jobbet är som projektledare på en mindre marknadsföringsbyra/marknadskonsult. Jag kommer att driva projekt självständigt från början till slut och hålla kontakten med kunder/klienter, ordna paneldiskussioner, jobba litet med digital publishing bla.
Jag kommer att ha två kollegor som dessutom äger företaget så vi är alltså bara tre personer. De andra två kommer att ha en del jobb utanför kontoret - tex utbildning hos kunder - och då är jag den som kommer att koordinera allt jobb som sköts på kontoret - dvs driva mina egna projekt och då och då vara backup för kollegorna när de är ute ( kanske en vecka per månad så inte så mycket).
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Driva egna projekt med fokus på att optimera kundernas lönsamhet genom att anpassa deras affärsidéer och strategier till kundbehov
Starta upp och sköta paneldebatter inom olika branscher
Till viss del digital publicering - främst inom projekten jag driver dvs kundspecifika saker
Backup och "spindeln i nätet" när så behövs
Bolla och tillsammans med de två andra utveckla nya affärsideer
Kvalifikationer som är relevanta:
Ek magister med fokus på marknadsföring/analys, 4 års arbete som säljare, 7 års erfarenhet av konsultarbete för att hjälpa utländska företag komma in på den nordiska marknaden - tex organisering av handelsresor, möten, marknadsundersökningar, företagsmatchningar mm.
Just min erfarenhet av att hjälpa företag in på svenska marknaden är nya arbetsgivarna väldigt intresserade av och ser bra affärsmöjligheter baserat på det. Jag har även möjlighet att ordna visst samarbete mellan nya jobbet och det gamla då både de nya arbetsgivarna och den tidigare ser fördelar med ev samarbete.
Skulle uppskatta er input om lönenivå. Har hört allt från 25000 till 38000 så det hade varit skönt att kunna minska spannet aningen