5 åring kissar på sig o har blöja nattetid. Ngn med erfarenhet och tips?
Min son, fyller sex i december och ska alltså börja förskoleklass till hösten, kissar på sig nästan varje dag på förskolan. Nattetid är det blöja som gäller, annars blir sängen smock-blöt.
Han har haft problem med förstoppning (och är ofta hårt i magen) och vi har trott att det kan bero på att bajs står och trycker på urinblåsan. Läkaren vi pratade med sist sa "ja men han har nog så mycket att göra så att han glömmer att kissa" men det där tror jag inte på. Han är fem år och mycket medveten om att det inte längre är så acceptabelt att kissa på sig. Kompisar på dagis retas inte, men påpekar såklart. Så jag tror inte att han "glömmer".
Vi har varit och tagit prover för ett år sedan ungefär men han har inte diabetes eller annan sjukdom.
Fler som har barn som är sena med blöjan? Vad har ni gjprt för att få barnet blöjfri? Har ni fått hjälp av urolog?
Ska också tillägga att det här är mitt fjärde barn så jag har stor erfarenhet av barn innan och de andra har varit torra i "normal" ålder. Ingen har haft blöja ens nattetid vid fem...