"late bloomer"
Jag är nog en sådan som man skulle kunna kalla för late bloomer.
Min första kyss fick jag strax före 20. Det dröjde därefter ett halvår tills nästa gång. När jag fyllt 22 träffade jag min första pojkvän. Innan dess hade jag alltså kysst/hånglat 4 gånger och haft sex en gång.
Jag har nog alltid haft komplex för min kropp och jag har nu börjat funderat över hur jag var i sena tonåren och början av 20. Jag är lång för att vara tjej (185) och har alltid haft mycket finnar, speciellt på ryggen. Trots att jag varit osäker på mitt utseende så har jag varit kräsen. De få gånger jag blivit uppraggad att jag inte haft särskilt mycket intresse för killen i fråga. Tyvärr har det ofta varit att killen varit för kort och att jag blivit avtänd av det. Min första kyss var med en kille som var cirka 15 cm kortare och jag tyckte det kändes förfärligt då jag fick stå och böja mig ner och bestämde mig då för aldrig mer! Tyvärr har det inte varit så många killar omkring mig (och om det funnits så har alla varit "för" korta).
Efter första kyssen sa jag också till mig själv att nästa gång ska det vara med någon jag verkligen gillar, men det hände alltså dryga 2 år senare.
Jag inser ju nu att jag har gått miste om en hel del, speciellt de där tonårsförälskelserna som alla verkar se tillbaka på med glädje.
Är det någon som känner igen sig i det här. Är det konstigt att vara "late bloomer"?