snälla hjälp ang althera
min son 3 månader har sedan ca 2 v tillbaka varit torr och knottrig lite överallt på kroppen. sköterskan på bvc sa att jag skulle smörja med mildison(kortison) och locobase repair. 2 ggr dagligen o sen trappa ner till 1 gång för att sedan lägga av. samtidigt som han ska få ersättningen althera (jag ammar inte alls) fram till nu så har han bara klarat äta 50% althera och 50% NAN så fort jag försökte ge mer althera än nan så vägrade han äta...men fläckarna försvann o jag slutade med mildison. 2 dagar senare så dök dem upp igen. på med mildison igen o 4 dagar sen va allt borta... 2 dagar utan mildison så började det komma fram igen... på med mildison igen o nu så pratade jag med sköterskan o vi bestämde att jag skulle vara bestämd o ge honom endast althera...
så nu i 24 h har han fått endast althera. det gick bättre än förväntat.. han har ätit på ganska bra, men visat att han tycker att det är äckligt..... nu till det riktiga problemet.... denna gången när han skulle äta så blev han vansinnig redan när han stoppa flaskan i munnen.... han blev helt hysterisk men jag fick i honom allt med lite cirkus runt omkring... i flera timmar efteråt så fick han utbrott emellanåt o gallskrek som jag vet inte vad....
nu vet jag inte vad jag ska göra... ska jag skita i att ge honom denna o gå tbx till nan. el ska jag fortsätta... vet inte om han har fått ont i magen av altheran nu eller om han bara tycker att den e super äcklig o arg för att han måste äta den...
någon vars barn fått magont av althera?
eller varit med om något liknande?
han har inte kolik el nåt sånt