• Tedax

Finns det fler runt 35 som påbörjat syskonförsök?

Sonen har hunnit bli 16 månader så nu tycker vi att det är dags att försöka få ett syskon till honom. Glad Detta är vårt första syskonförsök och jag har BIM på tisdag.

Någon mer som är "lite äldre" som vill följas åt mot en liten till? Dela med sig att tips och idéer, kanske oroa sig lite över åldern och fertiliteten?

• Svar på tråden Finns det fler runt 35 som påbörjat syskonförsök?
  • Petra 334

Jag blir 36 i år och mannen 40. Våran gemensamma son är snart 11 månader.

Vi är inne på 2:a försöket nu. Som du säger mycket tankar om fertilitet bl.a. Och det är inte det enklaste rent praktiskt att få till "försöken" här hemma haha.

• Reflexen

Jag o mannen är 37. Vi har en finfin dotter på 5 år o skulle nog gärna vilja få ett syskon. Har inte börjat försöka "på riktigt" ännu, men hänger gärna här med er ändå. Nojjar redan över åldersskillnader mellan syskon, risker m äldre föräldrar o hur annorlunda livet blir med fler barn!

• Annette79

Hej,

Här är jag oxå gärna med! Är 34, blir 35 år i år. Har tre egna barn och tre bonus, varav min yngsta är 10 och hans är 8 år. Vill ha ett gemensamt barn innan det är försent :) Var dock gravid nyligen men fick göra en abort innan jul pga personliga omständigheter i familjen då jag inte kunde vara gravid just då :(( Ångrar mig djupt men nu tar vi nya tag :) Har bim tis-tors nästa vecka, tror jag är på ÄL+9 idag.

Har gjort test varje dag sen ÄL +7 med något svagt som syns... Så nervös och hoppas så mycket nu :)

Åh vad roligt att följas åt till plusset :))

• Tedax
    Petra 334 skrev 2014-03-15 10:42:28 följande:
    Jag blir 36 i år och mannen 40. Våran gemensamma son är snart 11 månader.
    Vi är inne på 2:a försöket nu. Som du säger mycket tankar om fertilitet bl.a. Och det är inte det enklaste rent praktiskt att få till "försöken" här hemma haha.
    Ja, det är mycket att tänka på. Funderar också på hur det ska gå till att "få till det" på rätt dagar. Lust och ork ska kombineras med ÄL. Och att sonen är på rätt humör och faktiskt sover. Flört

När har du BIM?
  • Tedax
    Reflexen skrev 2014-03-15 14:33:45 följande:
    Jag o mannen är 37. Vi har en finfin dotter på 5 år o skulle nog gärna vilja få ett syskon. Har inte börjat försöka "på riktigt" ännu, men hänger gärna här med er ändå. Nojjar redan över åldersskillnader mellan syskon, risker m äldre föräldrar o hur annorlunda livet blir med fler barn!
    Så klart att du ska hänga här! Glad 

Åldersskillnaden är något som vi funderar mycket på också. Vi bestämde oss för att börja försöka nu när det blir minst två år mellan sonen och ett eventuellt syskon. Vi tycker egentligen att två år är lite för tätt, men å andra sidan tog det 15 månader och två missfall innan vi fick sonen. Fertiliteten lär ju inte heller ha blivit bättre på de två senaste åren. Rynkar på näsan Samtidigt förstår jag er som väntat några år mellan barnen, det äldre barnet kan få mer uppmärksamhet under sina småbarnsår och barnet förstår säkert mycket mer att mamma och pappa måste ta hand om ett litet syskon. Något som en tvååring inte gör...

• Tedax
    Annette79 skrev 2014-03-15 19:57:50 följande:
    Hej,
    Här är jag oxå gärna med! Är 34, blir 35 år i år. Har tre egna barn och tre bonus, varav min yngsta är 10 och hans är 8 år. Vill ha ett gemensamt barn innan det är försent :) Var dock gravid nyligen men fick göra en abort innan jul pga personliga omständigheter i familjen då jag inte kunde vara gravid just då :(( Ångrar mig djupt men nu tar vi nya tag :) Har bim tis-tors nästa vecka, tror jag är på ÄL+9 idag.
    Har gjort test varje dag sen ÄL +7 med något svagt som syns... Så nervös och hoppas så mycket nu :)
    Åh vad roligt att följas åt till plusset :))
    Spännande! Hoppas att testen blir starkare! Glad 

Låter riktigt tufft att behöva gå igenom en abort när det egentligen är ett efterlängtat barn... Gråter 

• Tedax

Jag gjorde ett test i dag på ÄL +11 och det var tokblankt. Rynkar på näsan Har i och för sig inte BIM förrän på tisdag så jag får väl fortsätta att testa. Men jag är alldeles för pigg för att vara gravid, ett av mina säkraste graviditetssymptom är en förlamande trötthet.

Både maken och jag är 35år.

• Annette79
    Tedax skrev 2014-03-15 20:35:10 följande:

Jag gjorde ett test i dag på ÄL +11 och det var tokblankt. Rynkar på näsan Har i och för sig inte BIM förrän på tisdag så jag får väl fortsätta att testa. Men jag är alldeles för pigg för att vara gravid, ett av mina säkraste graviditetssymptom är en förlamande trötthet.

Både maken och jag är 35år.

Så konstigt det där med symptomen innan mens/graviditet... Alla mina har tett sig olika så jag kan aldrig "känna igen" vad som är vad så tror jag blivit lite tokig testoman :))) Plussade på bim + 4 en gång, på bim -1 en gång och på bim en gång så ge inte upp hoppet denna månad :)))
  • Petra 334
    Tedax skrev 2014-03-15 20:15:35 följande:
    Ja, det är mycket att tänka på. Funderar också på hur det ska gå till att "få till det" på rätt dagar. Lust och ork ska kombineras med ÄL. Och att sonen är på rätt humör och faktiskt sover. Flört

När har du BIM?
    Har nog äl imorgon och lyckades faktiskt få till det imorse (med en sovande bebis hängandes i tutten). Så om ca 1 vecka börjar väl testandet.

Jag vill egentligen med ha större åldersskillnad men nu kommer jag bli av med jobbet i vinter så lika bra att köra nu. Annars får vi vänta ett par år och man blir som sagt inte yngre.

Glömde tillägga att jag har 3 bonusar med!
  • Tedax
    Annette79 skrev 2014-03-15 21:14:32 följande:
    Så konstigt det där med symptomen innan mens/graviditet... Alla mina har tett sig olika så jag kan aldrig "känna igen" vad som är vad så tror jag blivit lite tokig testoman :))) Plussade på bim + 4 en gång, på bim -1 en gång och på bim en gång så ge inte upp hoppet denna månad :)))
    Tack för peppning! Tyvärr var testet helt blankt i dag med. Det är bara att ta nya tag och hoppas att vi får till ett försök nästa månad med (maken ska resa bort under en vecka = veckan med ÄL). Rynkar på näsan

Hur går det för dig? Blir testerna något starkare? *håller tummarna!*
Svar på tråden Finns det fler runt 35 som påbörjat syskonförsök?