• Lady Grey

Förskolor Mölndal (Eklanda, östra Mölndal)

Jag planerar att flytta till Mölndal nästa år. Har kollat på olika områden och fastnat för Eklanda och östra delen av Mölndal (Enerbacken, Kvarnbyn, Glasberget, Rävekärr).
    Först och främst vill jag bo närmare naturen.

Har någon här någon erfarenhet av förskolorna i ovan nämnda områden? Jag letar efter en förskola med små barngrupper och inte för många barn per pedagog. Vidare vill jag att förskolan har en bra utemiljö (nära till skogen och bra lekplats). Om de har eget kök kan det vara en fördel också.

Någon som vet?

• Svar på tråden Förskolor Mölndal (Eklanda, östra Mölndal)
  • PiffigaPedagogen

Östra Mölndal är fint och nära till skogen! Dessvärre är ju barngrupperna som dom är om man söker sig till det kommunala. Kolla på Mölndals stads hemsida och se efter privata alternativ. Vet att det ligger en privat förskola uppe i kikås-glasbordet. Kanske har de mindre grupper.
    Även ute i Pixbo en liten bit ifrån ligger provat Montessori förskola

Var bor du nu? Har du möjlighet att besöka förskolorna?

Eklanda vet jag inte så mycket om men vet att de ligger långt fram i det pedagogiska arbetet Men jag upplever att det är mer "stadskänsla" där.

• Lady Grey

Åh, tack för svar! Jag bor just nu i Göteborg, men lägenheterna är så dyra här i centrum. Kollar på bostadsrätter i Mölndal och kan enkelt besöka dem. Får göra ett försök när det närmar sig.

Svar på tråden Förskolor Mölndal (Eklanda, östra Mölndal)